آلمان و فرانسه: هنوز هم زمان وجود دارد اما تنها زمان کم!

وزاری خارجه فرانسه و آلمان چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران نسبت به تداوم تنش‌ها در غرب آسیا هشدار دادند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» « ژان ایو لودریان » وزیر خارجه فرانسه بعد از برگزاری نشست کابینه به خبرنگاران گفت: «می‌خواهیم تلاش‌هایمان را یکی کنیم تا فرایند تنش زدایی در منطقه شروع شود. هنوز زمان وجود دارد و امیدواریم همه بازیگران آرام‌تر شوند. هنوز هم زمان وجود دارد، اما تنها زمان کم.»
اخبار سیاسی- وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: «تهدید روز دوشنبه ایران در زمینه افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده بسیار نگران کننده بود و به نفع تهران نیست.»
لودریان همچنین با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت، تصمیم آمریکا از خروج از توافق را خوب نمی‌دانیم و ساز و کار فشار حداکثری این کشور منجر به تنش می‌شود.
انگلیس، فرانسه و آلمان سه کشور اروپایی حاضر در برجام هستند که در تلاشند برجام را حفظ کنند. این سه کشور بعد از خروج یکجانبه رئیس جمهور آمریکا از برجام تنها با وعده دادن خواهان اجرای تعهدهای ایران در این توافق شده اند و حتی ساز و کار مالی پیشنهادی آن‌ها نیز هنوز عملیاتی نشده است.
به نوشته رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز که در کابینه دولت فرانسه حضور داشت در این زمینه اظهار داشت که خطر درگیری در منطقه خلیج فارس رفع نشده است.
وزیر خارجه آلمان اظهار داشت: «ما باید هر کاری را که لازم است انجام دهیم تا درگیری رخ ندهد. به همین دلیل است که ما با همه طرف صحبت می‌کنیم. من در ایران بودم و با آمریکایی‌ها نیز صحبت می‌کنیم. باید از طریق گفت و‌گو پیشرفت کنیم. از طریق انجام گفت‌و‌گو باید تنش زدایی کنیم و در این برهه این دیپلماسی است که در وهله نخست جای دارد و ما به آن متعهد هستیم.»