حجاب و عفاف، آزادکننده سرمایه‌های انسانی بانوان است

حجت‌السلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود به اهمیت حجاب و عفاف و برنامه‌های دشمن در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین جلوه‌های تقوی الهی در جامعه انقلابی و ایمانی موضوع حجاب و عفاف است. 

اخبار سیاسی- وی افزود: مساله عفاف و حجاب یک حکم پرحکمت الهی مترقی،‌ بدیع،‌ ریشه‌دار،‌ فراتر از زمان و مکان برای تعمیم سعادت جامعه و فرد خانواده‌ساز جاری در همه ادیان مورد اقبال همه امت‌ها و موکد قرآن کریم است. 

خطیب نماز جمعه تهران به تاکید قرآن کریم درباره حجاب و عفاف در سوره‌های مبارکه نور و احزاب اشاره و تصریح کرد: موضوع حجاب و عفاف در قران کریم در مجموعه‌ای از تاکیدات لفظی و معنوی سنجیده شده است. گاهی علاوه بر اینکه حکم بیان شده حکمت حکم هم بیان شده است. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه از مجموعه این تاکیدات در قران کریم جایگاهی شگرف،‌ تعیین کننده و سرنوشت‌ساز عفاف و حجاب در زیست بشری به خصوص در جامعه اسلامی است گفت: احترام و حق شرافت زنان حق زن بودن و ارتقای منزلت بانوان در محیط زندگی جمعی به وسیله حجاب و عفاف تامین می‌شود. 

به گفته وی قرار گرفتن عفاف و حجاب بسیار درست است چرا که عفاف ریشه‌ای است که در کنار حیا تعریف می‌شود و به شخصیت انسان مربوط است و حجاب جلوه عفاف در پوشش برای حضور در اجتماع است. 

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اساسا مساله حجاب به زمینه‌سازی برای حضور موثر مفید و پیش‌برنده برای جامعه زنان در زندگی اجتماعی است و از طرف دیگر حجاب جسم زن را محجوب می‌کند تا حقیقت انسانی‌، زیبایی‌های فکری و اخلاقی او تجلی یابد. 

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حجاب و عفاف برای سالم‌سازی محیط اجتماعی و حفظ سرمایه بسیار بزرگ خانواده است،‌گفت:  ساخت،‌ صیانت، تعالی خانواده به موضوع حجاب و عفاف گره خورده است و اگر بخواهیم خانواده‌سازی مطلوب داشته باشیم و از دستبرد مخاطره‌ها حفظ شود و زمینه تعالی ‌آنان فراهم شود حجاب و عفاف نقش بسیار اساسی و پیش‌برنده در این مسائل خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف برای مردان محدودکننده آزادی‌های مخاطره‌آمیز آنان است، گفت: حجاب و عفاف برای زنان مصونیت‌بخش بوده و آزادکننده سرمایه‌های انسانی آنان و حفظ کننده آ‌نان در برابر انواع و اقسام آزارها است. 

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: این حکم موکد الهی که هم سلامت جامعه زنان را تامین می‌کند و از رهگذر صیانت هویتی بانوان جامعه مردان ما را نیز حفظ می‌کند و اسباب سلامت روحی، عاطفی و فکری آنان را فراهم خواهد کرد و سپس امکان تربیتی نسلی شایسته را فراهم می‌کند.