حاجی‌زاده: یک بار به پهپاد آمریکایی اخطار داده‌ بودیم

سردار امیرعلی حاجی‌‌زاده فرمانده هوافضای  سپاه در گفت‌وگویی در خصوص سرنگونی پهپاد آمریکایی اظهار داشت: لاشه پهپاد جاسوسی آمریکا را توسط قایق‌هایی توانستیم منتقل کنیم.

اخبار سیاسی- وی افزود: امروز از نزدیک ملاحظه می‌کنید که بخش‌های مختلف این هواپیما که گویای این است که به فضای سرزمینی ما این هواپیما جاسوسی تجاوز کرده و اکنون قطعات آن در اختیار ما است.

فرمانده هوافضای  سپاه ادامه داد: همان‌طور که در گذشته هم نیروهای مسلح نشان دادند و تجربه ملت ایران است امنیت ملی ما خط قرمز ما است و ما اجازه نمی‌دهیم سرزمین‌مان جولانگاه کشورهای فرامنطقه‌ای و دشمن باشد. 

حاجی‌‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: طبیعتاً در این دور هم به این هواپیما در دو مرحله چندین بار اخطار دادیم یعنی این هواپیما سیستم‌هایی دارد که زمانی که تماس گرفته می‌شود این اطلاعات را به ایستگاه‌های مرکزی خود مخابره می‌کند اما متأسفانه پاسخ ندادند.

وی در همین رابطه افزود: آخرین بار هم ما توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران (قرارگاه پدافند) ساعت 03:55 به آن اخطار دادیم و زمانی که از نزدیک شدن به آب‌های ما صرفنظر نکردند و دور نشدند ساعت 04:05 مجبور شدیم آن را سرنگون کنیم.

 در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (30خردادماه 98) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبالهاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.