ظریف زمان مرحله دوم کاهش تعهدات برجامی را اعلام کرد

محمد جواد ظریف روز جمعه پس از نشست با وزیر امور خارجه ترکیه در هتل عباسی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدام بعدی ایران درباره فرصت ۲۰ روزه که در برجام در نامه دکتر روحانی به سران کشورها و در نامه ای که بنده به خانم موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شده است.

اخبار سیاسی- وی درباره نشست امروز وزرای امور خارجه ایران و ترکیه که در اصفهان برگزار شد، افزود: طبق قراری که روسای جمهور دو کشور دارند قرار است وزرای امور خارجه برای روابط راهبردی دو کشور برنامه ریزی کنند و این نشست در این راستا در اصفهان برگزار شد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه این نشست اولین جلسه برای برنامه ریزی روابط راهبردی دو کشور بود، تصریح کرد: در پایان این نشست سند همکاری های دو ساله کشور به امضای وزرای امور خارجه ایران و ترکیه رسید و فرصتی فراهم شد تا درباره توسعه روابط دوجانبه و مسائل بین المللی مذاکره کنیم.

تاکید چاووش اوغلو بر اراده ترکیه برای تعمیق و توسعه روابط با ایران در همه زمینه ها

ظریف در  دیدار با چاووش اوغلو با اشاره به اینکه روابط دو جانبه در مسیر صحیح و رو به توسعه در حال گسترش است، افزود: این سفر برای طراحی روابط استراتژیک دو کشور و امضاء سند مشورت های سیاسی بین وزارت امور خارجه های ما بسیار حائز اهمیت است. 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در پایتخت تاجیکستان و توافقات به عمل آمده، از آمادگی ایران برای افزایش حجم تجارت بین دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شهر تاریخی و فرهنگی اصفهان، اراده کشورش را برای توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی اعلام کرد.


همکاری های دو کشور در زمینه انرژی، بانکی و گردشگری از جمله محورهای گفتگو در این دیدار بود.

مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی بویژه اوضاع سوریه، یمن و آخرین تحولات در خلیج فارس از دیگر محورهای گفتگو و تبادل نظر بین ظریف و مولود چاووش اوغلو بود.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه عصر پنج شنبه وارد اصفهان شد و از سوی عباس رضایی استاندار اصفهان در فرودگاه شهید بهشتی این استان مورد استقبال قرار گرفت.