آمریکا توان براندازی نظام را ندارد

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه این حزب گفت: به دلیل حساسیت‌های ویژه‌ای که این روز‌ها در اخبار، سایت‌ها و افکار وجود دارد، ما تصمیم گرفتیم که این جلسه را ترتیب داده و بحث تهدیدها را واکاوی کنیم، چرا که معتقدیم این تهدیدها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد؛ جامعه مهندسین یکی از بهترین جاهاست که بتوانیم این بحث را شروع کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در ایران وقتی پستی عوض می‌شود نفر قبلی را تخریب می‎‌کنند، روسای جمهور دو دوره وقت دارند که یک دوره آن را به تخریب دیگری می‌پردازند و باید برای عدم پیوند دولت‌ها فکری شود.

باهنر با اشاره به فشار‌های اقتصادی بر مردم گفت: در همین تحولاتی که انجام می‌شود، تحولات مهمی اتفاق افتاد؛ یکی مسئله واسطه‌هایی که برای این فرستاده شد مانند آبه و دیگران، بحث‌های جدی انجام دادند؛ جنگ اقتصادی که آمریکا بر علیه ایران آغاز کرده، جنگ جدی است و شاید نتایج این کار‌ها نتیجه انتخابات را برای ترامپ مشخص کند بنابراین مسئله آن‌ها مسئله بود و نبود است.

وی با اشاره به سخنان رهبری گفت: سیاست‌های آمریکا برای ما روشن است و از قدیم تا به حال تغییر نکرده است و تمام امکانات خود را به کار بستند تا تغییر نظام اتفاق بی افتد؛ آن‌ها در روز‌های اول آمریکا می‌گفتند که یا باید تسلیم شرق باشید یا غرب و اعتقاد داشتند که نه شرقی و نه غربی معنا ندارد. طرفداران شاه می‌گفتند شما می‌خواهید زمینه را برای کمونیست‌ها ایجاد کنید. آن‌ها منتظر بودند که امام (ره) فوت کنند، اما نقشه‌هایشان نقشه بر آب شد.

وی تصریح کرد: اوج اتفاقات اخیر سفر آقای آبه به ایران بود، رهبری فرمودند ما صداقت شما را قبول داریم، اما کسی که از طرف آن آمدید را قبول نداریم، پیام رسان آدم بدی نبود، اما کسی که از طرف او آمده بود، آدم خوبی نبود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: در این دو ماهه، ایران سیستم جاسوسی را منهدم کرد، این سیستم یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های اطلاعاتی بود که حتی در کشور‌های دیگر هم استفاده می‌شد، این که آمریکا پیغام می‌دهد قصد براندازی دارند، درست است، اما باید توجه کرد که آن‌ها توان این کار را ندارند؛ آقا فرمودند که جنگی اتفاق نمی‌افتد.

وی در مورد پهباد آمریکایی گفت: ترامپ هم گفت که قصد عملیات داشتند، اما آن‌ها می‌خواهند فشار اقتصادی را بر ایران وارد کنند، آن‌ها هر موقع خواستند تیک بزنند ما یک تیک تاک به آن‌ها تحویل دادیم.

باهنر در پایان گفت: ما باید باور داشته باشیم که می‌توانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، همانطور که از اول انقلاب این کار را کردیم، از اول انقلاب ما همیشه تحریم بودیم و از آن زمان تا به حال پیشرفت‌های خوبی داشتیم.