اعلام آمادگی ایران برای تامین نیازهای پدافند هوایی عراق

سرلشکر طارق عباس ابراهیم عبدالحسین رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش با امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

اخبار سیاسی- امیر صباحی فرد  در این دیدار گفت: دو کشور ایران و عراق موضوعات و دلایل بسیاری برای اتحاد، همبستگی و تلاش به‌منظور تقویت قدرت اسلامی در منطقه‌ دارند که اشتراکات دینی و مذهبی از مهمترین این دلایل محسوب می‌شود.

وی افزود: کشورهای ایران و عراق از اجزا و پیکره امت واحد و جهانی اسلام هستند که مرزهای سیاسی و جغرافیایی نمی‌تواند آنها را از هم دور کند، کما اینکه همه ما می‌دانیم در مراسم مذهبی به ویژه راهپیمایی گرانقدر و ارزشمند اربعین حسینی(ع)، حد فاصلی بین مردم ایران و مردم عراق وجود نداشته و همه آنها به عنوان یک امت واحد اسلامی زمینه های‌ظهور حضرت ولی عصر(عج) را در آن راهپیمایی جستجو می‌کنند.

وی ادامه داد: نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی و هدایت‌های مدبرانه فرمانده معظم کل قوا و اتکا به نخبگان علمی و خبرگان ارزشمند فنی و عملیاتی، سامانه‌های مختلف پدافند هوایی، از جمله رادار های تاکتیکی و استقراری، سامانه‌ سلاح‌های توپخانه ای و موشکی، تجهیزات جمع آوری سیگنالی، تجهیزات جنگ الکترونیک و پهپادها با ماموریت‌های متفاوت در فرکانس ها و بردهای مختلف را تولید کرده  است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با  اشاره به محورهای همکاری پدافند هوایی ایران و کشور عراق تصریح کرد: ما آمادگی داریم در همه حوزه‌ها، با تشکیل کمیته‌های کارشناسی، زمینه ایجاد و گسترش همکاری متقابل را فراهم کنیم.

در ادامه سرلشکر  طارق عبدالحسین رئیس کمیسیون مشترک ایران و عراق گفت: ما و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ مشترکات دینی، مذهبی و داشتن دشمن مشترک در یک خط واحد قرار داریم .

سرلشکر طارق با اشاره به توانمندی بالای جمهوری اسلامی ایران در طراحی، ساخت و آموزش سامانه های دفاعی بیان کرد: با توجه به بازدیدهای گذشته هیئت‌های نظامی عراق از توانمندی‌های دفاعی کشور ایران، ما خواستار همکاری متخصصین دفاع هوایی ایران در زمینه ساخت، آموزش و پشتیبانی‌های فنی در تخصص‌های مختلف عملیات جنگ الکترونیک، رادار، مراقبت‌های بصری، فرماندهی و کنترل، محاسبات راداری و همچنین امور نرم افزاری هستیم.

در پایان این دیدار، امیر صباحی فرد تاکید کرد: پدافند هوایی با اتکا به متخصصین داخلی در زمینه ساخت و پشتیبانی فنی سامانه‌های دفاع هوایی، آمادگی کامل برای تامین نیازهای دفاع هوایی کشور عراق در تمامی تخصص‌ها را دارد.