مشکلات با ایران را باید از طریق دیپلماتیک حل کرد

یک مقام بلند پایه نظامی پیشین آمریکا با انتقاد از جنگ‌طلبان این کشور گفت که تنش‌های موجود در منطقه باید از طریق دیپلماتیک حل و فصل شوند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز»، «مایک مولن» رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و مشاور نظامی ارشد «جورج دابلیو بوش» و «باراک اوباما» روسای جمهور پیشین و سابق آمریکا یکشنبه در اظهار نظری درباره تنش‌های ایجاد شده در منطقه گفت که نگران این مسئله بوده و ممکن است کار به جایی برسد که خارج از کنترل شود.

مولن در مصاحبه با این شبکه خبری گفت که سیاستمداران باید از طریق دیپلماتیک به هدف خود که متوقف ساختن ایران هسته‌ای است، نائل شوند.

وی در بخش دیگری اظهار داشت که آمریکایی‌ها نیز باید از نمایندگان خود بخواهند تا مدافع عدم اعلام جنگ با ایران باشند.

مایک مولن در این‌‌باره گفت: «سیاستمداران آمریکایی باید راهی را برای نیل به هدف خود که یک ایران غیر هسته‌ای و از نظر من بدون تلاش برای تغییر نظام و درگیری با این کشور است، پیدا کنند.»

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا عصر یکشنبه به وقت تهران با بیان اینکه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید فردی جنگ‌طلب است، مدعی شد که شخصا خواهان جنگ نیست و آماده گفت‌وگوی بدون قید و شرط با ایران است.

 ترامپ با بیان اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران موجب افزایش شدید تورم و وضعیت بد اقتصادی شده، در پاسخ به این سؤال که تصور می‌کند پیام اقدامات ایران چه باشد، مدعی شد: «فکر می‌کنم آن‌ها می‌خواهند مذاکره کنند و فکر می‌کنم که می‌خواهند توافق کنند.»