مقام فرانسوی: آمریکا علاقه‎ای به مذاکره با ایران ندارد

بنا به اعلام یک منبع آگاه فرانسوی، علی‌رغم اصرارهای ظاهری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران، واشنگتن علاقه‌ای به دنبال کردن مذاکره با تهران ندارد.

اخبار سیاسی_  یک منبع دفاعی فرانسه به شبکه سی ان ان اعلام کرد هیچ نشانه‌ای از سوی آمریکا که حاکی از علاقمندی این کشور به مذاکره با ایران باشد، مشاهده نمی‌شود.

این منبع دفاعی فرانسه در پاسخ به این سوال آیا فرانسه نیز بخشی از ائتلاف ضدایرانی که آمریکا در پی تشکیل آن است، خواهد بود یا خیر، گفت با اینکه دو کشور متحدان خوبی برای هم هستند، دولت پاریس به طور خوکار از مواضع واشنگتن در قبال تهران دنباله روی نخواهد کرد. این مقام فرانسوی در این‌باره تاکید کرد: ما اهداف و منافع خود را داریم.

بنا به گزارش شبکه سی ان ان، به نظر می‌رسد مارک اسپر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل نگرانی‌های فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه را خواهد شنید. سی ان ان ضمن اشاره به حضور نیرو‌های نظامی فرانسه در خلیخ فارس و برگزاری تمرینات مشترک با آمریکا از این مقام دفاعی فرانسه پرسید در صورت وقوع درگیری آیا همکاری دو کشور ادامه خواهد یافت. این مقام فرانسوی گفت: ما هنوز به این مرحله نرسیده ایم.