موضع ما در قبال ایران به موضع اسرائیل نزدیک است

خالد بن حمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین، در مصاحبه با خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، موضع منامه در قبال ایران را به موضع صهیونیست‌ها نزدیک دانست.

اخبار سیاسی_ او در این‌باره گفت: موضع بحرین در قبال ایران به موضع اسرائیل نزدیک است. ایران اصلی‌ترین تهدید علیه ثبات و امنیت منطقه است.

وزیر خارجه بحرین  با اشاره به اینکه این اولین مصاحبه او با یک رسانه صهیونیستی است، در اظهاراتی وقیحانه در چارچوب عادی‌سازی روابط منامه با تل‌آویو، این رژیم را جزئی از «میراث تاریخی منطقه» برشمرد و گفت: امیدوارم بتوانم پیام خود را از این طریق برسانم. اسرائیل جزئی از میراث تاریخی این منطقه محسوب می‌شود و ملت یهود نزد ما جایگاه خوبی دارد. می‌خواهم به اسرائیلی‌ها بگویم که باید با هم گفتگو کنیم.

 خالد بن حمد آل خلیفه در پاسخ به سوالی در مورد تحریم کنفرانس ضدفلسطینی بحرین از سوی فلسطینیان گفت: اشتباه است که همیشه فرصت «صلح» را از دست بدهیم.

این اظهارات آل خلیفه در حاشیه نشست اقتصادی منامه به عنوان اولین گام طرح موسوم به معامله قرن مطرح شده است. در حالی که ادعا می‌شود این نشست و معامله قرن برای کمک به مردم فلسطین تشکیل شده است، فلسطینیان آن را تحریم و مخالفت شدید خود را با این گونه نشست‌ها که حقوق مردم این کشور را به هیچ وجه مد نظر نداده است، اعلام کرده اند.