جمهوری اسلامی با هیچ کس شوخی ندارد

 حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت‌پور امیری رئیس عقیدتی و سیاسی ستاد ارتش شامگاه امروز هشتم تیرماه در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام که در دانشگاه هوایی شهیدستاری برگزار شد، اظهار کرد: امشب مراسم وداع با دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع) مقارن شده است. این عزیزان مجاهد در راه خدا پس از سالها دوباره از سفر بازگشتند.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: قرآن کریم درباره شهدا دو تعبیر را استفاده کرده است. نخست این که ما نباید شهید را مرده بدانیم بلکه او حیات ویژه دارد. این واقعیت برخلاف تصور غلط وهابی است که فهمی از انسان و قرآن ندارد و به همین دلیل معتقد است انسان با مرگ پوچ می‌شود و از بین می‌رود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ارتش درباره دومین ویژگی شهدا خاطر نشان کرد: دومین ویژگی شهدا از نظر قرآن این است که نه‌تنها نباید شهدا را مرده پنداشت بلکه این جمله که شهید مرده است نباید در مخیله شما هم بگنجد.

وی درباره اسباب و وسایل اجتماعی اسلام خاطر نشان کرد: قرآن در کنار ایمان، هجرت و جهاد را مکرر مطرح کرده است. این دو مسئله دو پایه اصلی در حوزه اجتماعی اسلام است.

حجت الاسلام صنعت پور امیری ادامه داد: مهاجرین تنها در صدر اسلام نبودند بلکه شهدا نیز جزو مهاجرین هستند. آنها پیش از هجرت به جبهه برای جهاد، هجرت معنوی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه برخی فقط اسم شیعه و مسلمانی را یدک می‌کشند، تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در جامعه یا یدک کشیدن اسم شیعه دست به کارهای خلاف اسلام و شیعیان می‌زنند. چند روز پیش یکی از دوستان به من می‌گفت که چند روز پیش قیمت یک قلم کالا را از چند مغازه جویا شده است که هر یک قیمت دلخواه خود را اعلام کردند. متاسفانه همین افراد مدعی شیعه و اسلام هستند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش خاطر نشان کرد: اگر ایمان به خدا و رسول خدا باشد، مسلمانان در راه خدا با اموال و جان‌های خود جهاد می‌کنند. موضوعی که امروز آمریکا از آن هراس دارد و حرف جمهوری اسلامی را با دقت متوجه شده است، این موضوع است که جمهوری اسلامی با هیچ کس شوخی ندارد.

وی افزود: آمریکا این موضوع را که مردم ایران به خداوند اعتقاد دارند و تنها با خدا معامله می‌کنند، خوب فهمیده است. یکی از نویسندگان خارجی به این موضوع اشاره کرده بود که هر کسی که قصد جنگ با ایران را دارد، ابتدا به حرم امام و بهشت زهرا مراجعه کند، بعد اگر هنوز قصد جنگ را داشت آن را آغاز کند.

وی در پایان تاکید کرد: ما از مکتب قرآن شهادت را آموخته‌ایم و همه از خداوند این آرزو را داریم که حسن ختام زندگی ما شهادت در راه خداوند باشد.