شنبه‌های سیاه فرانسه بیانگر شکست نظام سرمایه‌داری است

ابوالفضل حسن بیکی، در خصوص تداوم اعتراضات خیابانی و خیزش جلیقه زردها در کشور فرانسه ، گفت: متاسفانه تناقض آشکاری در مواجه پاریس با شعارهای آزاداندیشی و حقوق بشری وجود دارد.

سیاست های نظام سرمایه داری  شکست خورده است

اخبار سیاسی- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست های نظام سرمایه داری سالهای زیادی است که شکست خورده اما اروپایی ها تلاش می کنند در ظاهر این رویه را خوب جلوه دهند، اظهار کرد: در واقع وقتی آمارهای تکان دهنده ای از بیکاری، بی‌خانمانی و کارتن خوابی و غیره در اروپا منتشر می شود می توان دریافت که پوسته ای از نظام سرمایه داری باقی مانده است.

 
جلیقه زردها

تداوم حضور جلیقه‌زردها در خیابان های پاریس برای تمام کشورهای اروپایی پیام آشکاری در پی دارد

وی با تاکید بر اینکه تداوم حضور جلیقه‌زردها در خیابان های پاریس برای تمام کشورهای اروپایی پیام آشکاری در پی دارد، ادامه داد: در واقع اگر این کشورها در اتخاذ سیاست های اقتصادی خود تغییری ایجاد نکنند و به افزایش فاصله بین فقر و غنی دامن بزنند، سرنوشت آنها نیز همانند پاریس خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تصاویر ارسالی از پاریس درس عبرتی باشد برای کشورهایی که این روزها تلاش می کنند در کشورهای دیگر مداخله کنند زیرا جنبش اعتراضی مردمی فرانسه بیانگر فراموشی توجه به سیاست داخلی و رفع مشکلات مردمی است.

 جنبش اعتراضی به اوضاع اقتصادی فرانسه و سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه‌زردها در سی و سومین شنبه سیاه تجمع کردند.

معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روزهای شنبه و نامگذاری آن با عنوان «شنبه سیاه» اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می کنند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال گذشته میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش گذاشت.