ترامپ: ایران با آتش بازی می‌کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام ایران در افزایش سقف اورانیوم غنی شده خود گفت که ایران با آتش بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران از ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرد

تأیید عبور ذخایر اورانیوم ایران از ۳۰۰ کیلوگرم

 

اخبار سیاسی- ترامپ که در «اوال آفیس» کاخ سفید صحبت می‌کرد گفت: «آنها می‌دانند که در حال انجام چه کاری هستند. آنها می‌دانند با چه چیزی در حال بازی هستند،  آنها در حال بازی با آتش هستند. بنابراین به هیچ وجه هیچ پیامی به ایران ندارم.»

روز دوشنبه یک منبع آگاه  تایید کرد که ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران از سقف مجاز در برنامه جامع اقدام مشترک عبور کرد.پس از آن نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز عبور ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران با غنای 3.64 درصد از سقف 300 کیلوگرم را تایید کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای در واکنش به این اقدام ایران گفت که دادن اجازه غنی‌سازی اورانیوم به ایران ذیل توافق هسته‌ای برجام از ابتدا اشتباه بوده است. 

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «حکومت ایران امروز ذخائر اورانیوم خودش را افزایش داد. دادن اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی ذیل توافق هسته‌ای اشتباه بود. حتی قبل از وجود توافق هم تردید اندکی وجود داشت که ایران مفاد آن را نقض می‌کرد.»

«مایک پامپئو » وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد:«رژیم ایران گام‌های جدیدی را برای پیشبرد بلندپروازی‌های هسته‌ای خود برداشت. یک بار دیگر، رژیم از برنامه هسته‌ای خود برای باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی و تهدید امنیت منطقه‌ای استفاده می‌کند.به حامیان ارشد تروریسم جهان اجازه داده نخواهد شد اورانیوم را در هر سطحی غنی کنند.»