وجود نیروهای فداکار راز موفقیت در دفاع مقدس بود

سردار محمداسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره شهدای عملیات کربلای یک در قطعه 29 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) با گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی اظهار داشت: در پی عملیات موفق والفجر هشت و تأثیر آن بر روحیه دشمن ارتش عراق در راستای استراتژی جدید خود مبنی بر دفاع متحرک اشغال مجدد مهران را در دستور کار خود قرار داد تا بتواند به نوعی فتح فاو را تحت تأثیر قرار دهد و به این ترتیب در 26 اردیبهشت سال 65 با حداکثر توان از سه محور وارد عمل شد و مهران را به تصرف درآورد.

اخبار سیاسی_ وی با بیان اینکه پس از آن نیروهای حماسه آفرین سپاه یورش خود را برای آزادسازی مهران با رمز یا ابوالفضل عباس ادرکنی (ع) در دو محور آغاز کردند، ادامه داد: رزمندگان اسلام با سرعت عمل و حملات برق‌آسای خود در پنج مرحله توانستند موفقیتی بیش از حد انتظار برآورده و در مراحل مختلف عملیات منطقه‌ای به وسعت 175 متر مربع از خاک ایران آزاد شد.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرای موفقیت‌آمیز کربلای یک را پایانی بر استراتژی جدید دشمن و آغازی برای نیروهای خودی برای تغییر وضعیت و به دست گرفتن مجدد ابتکار عمل دانست و به نقش لشکر 10 سیدالشهدا (ع) در این عملیات اشاره کرد.

کوثری ادامه داد: لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) مأموریت و عملیات خود را در دهم تیر ماه سال 65 در پنج مرحله آغاز کرد که در مرحله آخر با هماهنگی لشکرهای 27 حضرت رسول (ص) با هدف تصرف کامل ارتفاعات قلاویزان عملیات کلید خورد و با تلاش رزمندگان این منطقه نیز آزاد و تعدادی از سربازان دشمن از جمله فرمانده تیپ به اسارت در آمدند.

وی گرفتن شهر مهران از ارتش حزب بعث عراق را حاصل موفقیت‌های عملیات کربلای یک برشمرد و خاطرنشان کرد: زمینه پیروزی در عملیات کربلای یک با موفقیت در عملیات والفجر هشت انجام شد که در این عملیات بیش از 2 هزار نیرو با عبور از اروند طی 75 روز با حزب بعث به مقاومت پرداختند که درنهایت منجر به پیروزی و فتح فاو شدند.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نیاز 96 گردان برای باز پس گیری شهر مهران عنوان کرد: رزمندگان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی با کمبود امکانات و نفرات روبه‌رو بودند که در نهایت با 42 گردان عملیات کربلای یک به سرانجام رسید.

کوثری، راز موفقیت در هشت سال جنگ تحمیلی را داشتن نیروهای فداکار و از جان گذشته دانست و ابراز کرد: مردم ایران با دست‌های خالی و بدون حمایتی از جانب کشورهای دیگر تنها با تکیه بر نیروهای مؤمن وانقلابی موفق به شکست دشمن تا دندان مسلح شد که هدفش را فتح یک هفته‌ای تهران عنوان کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی مردم باید پشتیبان ولایت فقیه و رهبری باشند، تأکید کرد: کشور در حال حاضر با شرایط سخت اقتصادی وتحریم روبه‌رو بوده و تنها با حمایت از نظام و رهبری و عمل به فرامین ایشان می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه در پایان به شهدای لشکر 10 سیدالشهدا (ع) در عملیات کربلای یک اشاره کرد و گفت: در پی این عملیات سرداران رشید اسلام امیر مسعود صادقی یکتا، علی جمشیدی، سلمان ایزدیار، بهمن نجفی، حسین اجاقی، سید جمال قریشی و حجت‌الاسلام هدایت‌الله ملک ‌زاده به درجه رفیع شهادت رسیدند.