محتشمی: کاهش تعهدات ایران در چارچوب بندهای برجام است

مجید محتشمی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان  درباره اجرای گام دوم جمهوری اسلامی در کاهش تعهداتش در برجام ، اظهار داشت: اقدام دولت و دستگاه دیپلماسی منطبق با بندهای مندرج در برجام است که در صورت عدم اجرای‌ آن توسط اروپا و آمریکا، ایران می‌تواند در چارچوب قرارداد برخی تعهدات خود را کاهش دهد.

اخبار سیاسی- وی افزود: برای مثال توقف فروش مازاد مواد غنی‌شده یا افزایش غنی‌سازی از 3.67 درصد در همین راستا است، تا زمانی که اروپا و آمریکا به برجام برگردند و در آن صورت دولت می‌تواند تصمیم جدیدی اتخاذ کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره " اینستکس " خاطرنشان کرد: امروزه اروپا به قدرت درجه دو و سه تبدیل شده است و نمی‌تواند رفتارهایی در جهت مخالف سیاست‌های آمریکا داشته باشد. آمریکا به‌صورت هژمونیک اروپا را تحت سلطه خودش قرار داده است.

محتشمی ادامه داد: ایران در 40 سال گذشته توانسته خودش را به قدرت اول منطقه غرب آسیا تبدیل کند اما اروپا به‌عکس ایران، کاملاً در چارچوب محاصره هژمونیک آمریکا قرار گرفته است. سران کشورهای اروپایی به‌ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان به‌خاطر نوع عملکرد آمریکا و ترامپ، نشان دادند از پلکان قدرت پایین آمدند و این باعث تأسف برای کشورهایی است که زمانی اراده مستقلی داشتند.