اخبار ضد و نقیض از توقف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس

­برخی کاربران در توییتر از توقف نفتکش انگلیسی در آب های ایران خبر داده اند اما تاکنون هیچ منبع رسمی در ایران خبر توقیف کشتی انگلیسی را تایید نکرده و منابع مطلع خبر فوق را تکذیب نموده اند.

اخبار سیاسی- بی بی سی نوشت: اطلاعات ردیابی کشتی‌ها حاکی از آن است که یک نفتکش تحت پرچم بریتانیا به نام "پاسیفیک وویجر" از چند ساعت پیش در آب‌های خلیج فارس متوقف شده است و این نفتکش وضعیت خود را "خارج از کنترل" اعلام کرده که اصطلاح دریانوردی برای وضعیتی است که کشتی قادر به حرکت و دور شدن از مسیر شناورهای دیگر نیست. دلیل توقف این نفتکش اعلام نشده است.

در همین زمینه هانس دو وریج خبرنگار سابق از هلند درتوئیتی نوشت: مشکوک است؛ سوپرنفتکش انگلیسی پسیفیک وُیگر در وسط خلیج فارس متوقف شده است. این کشتی موقعیت خود را در سیستم خودکار اعلام هویت به «تحت کنترل نیست» تغییر داده است. این اقدام شک ها را بیشتر می کند. «تحت کنترل نیست» در واژگان قوانین دریانوردی یعنی این کشتی از طریق سیستم خودکار اعلام هویت اعلام کرده که قادر به حرکت نیست. اگر من سوار سوپرنفتکش پسیفیک وُیگر بودم که از تنگه هرمز عبور کرده است کمی عصبی می شدم.


با این حال، خبر توقف کشتی نفت کش در خلیج فارس کذب است. برخی رسانه‌های داخلی به نقل از منابع مجعول، اقدام به انتشار خبری در خصوص توقف کشتی نفت کش انگلیسی در خلیج فارس کردند که خبر فوق از سوی منابع مطلع درمنطقه تکذیب شد. این درحالیست که تاکنون هیچ مقام رسمی به این ماجرا واکنشی نشان نداده است.