سازمان ملل به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران واکنش نشان داد

فرهان حق از سخنگویان سازمان ملل متحد در واکنش به افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ایران گفت آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان از ایران خواسته به تعهداتش در توافق هسته‌ای پایبند باشد!

اخبار سیاسی_او در این باره گفت: دبیرکل جمهوری اسلامی ایران را ترغیب می‌کند که همچنان به اجرای تمامی تعهدات مربوط به خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک پایبند باشد، همانطور که دیگر اعضای برجام به یافتن راه‌هایی برای فائق آمدن بر چالش‌های قابل توجهی که ایران با آن  مواجه است، ادامه می‌دهند.

ایران دیروز یکشنبه گام دوم خود در مسیر کاهش اجرای تعهدات برجامی را برداشت و به صورت رسمی اعلام کرد غنی‌سازی اورانیوم را در سطح بالاتر از ۳.۶۷ درصد آغاز می‌کند. ­عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، به طرف‌های اروپایی برجام هشدار داد در صورتی که با تهران به راه‌حلی برای عمل به تعهداتشان و منتفع کردن ایران از این توافق بین‌المللی نرسند، تهران پس از ۶۰ روز گام سوم خود را در کاهش اجرای عمل به تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برمی‌دارد.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی امروز در وین اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با انتشار گزارش خود، غنی سازی فراتر از ۳.۶۷ درصدی را در ایران تایید کرد.

شایان ذکر است تصمیم ایران در افزایش غنی‌سازی اورانیوم در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و عهدشکنی طرف‌های اروپایی این توافق بین‌المللی در عمل به تعهداتشان اتخاذ شد.