بدعهدی آمریکا عامل اصلی افزایش غنی سازی در ایران است

داون نیوز ضمن انتشار گزارشی که در آن به سخنان وزارت خارجه چین نیز پرداخته بود اعلام کرد: رفتار اشتباه و بدعهدی‌های مکرر آمریکا سبب افزایش مجدد غنی سازی اورانیوم توسط ایران شد.

اخبار سیاسی- این رسانه تصریح کرد: اعمال فشار بیهوده بر ایران کار را به جایی نخواهد رساند و آمریکا باید مطابق توافق‌نامه انجام شده رفتار می‌کرد.

در این گزارش آمده است: در اصل رفتار لجوجانه آمریکا را باید نوعی تروریسم دولتی پنداشت که حاضر به شنیدن حرف دیگر کشورها نیست و تصور می‌کند تنها خود حق گرفتن تصمیم برای سرنوشت تمام ملت‌ها را دارد.

علاوه بر این در این گزارش تاکید شده: تا زمانی که طرفین به اجرای تعهدات خود ملزم نباشند ایران خود را متعهد به اجرای شروط برجام نمی‌داند و این حق طبیعی تهران است.

داون نیوز نوشته است: تنها روشی که می‌توان ایران را ملزم به رعایت بندهای برجام کرد این است که آمریکا دست از اقدامات یک سویه خود بردارد و با عمل به توافق‌های برجام شرایط را برای بازگشت ایران نیز فراهم سازد.

گفتنی است اخبار مربوط به غنی سازی اورانیوم توسط ایران و حواشی آن که دامن کشورهای غربی را گرفته به صورت مداوم توسط رسانه های کشورهای مختلف از جمله پاکستان منتشر می شود.