جانسون از حمایت از سفیر انگلیس در آمریکا خودداری کرد

«بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس و نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور از حمایت از سفیر این کشور در آمریکا خودداری کرد.

اخبار بین الملل- به گزارش رویترز، جانسون که بخت نخست تصدی پست نخست وزیری در انگلیس به شمار می آید در مناظره ای با حضور «جرمی هانت» وزیر امور خارجه انگلیس و یکی دیگر از نامزدهای تصدی پست نخست وزیری از پاسخ به سوالی در این باره که آیا سفیر انگلیس در آمریکا پس از انتقادات صریح ترامپ از وی همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند خودداری کرد.

با گذشت دو روز از انتشار اسناد محرمانه از مکاتبات میان سفیر انگلیس در آمریکا و دفتر نخست‌وزیری این کشور که در آن سفیر لندن دونالد ترامپ را «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» خوانده بود، واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه شنبه در دو پیام توییتری خطاب به «کیم داروش» سفیر انگلیس در آمریکا نوشت: «سفیر گیجی که بریتانیا به ایالات متحده تحمیل کرده، کسی نیست که ما از بودن او خوشحال باشیم، او آدم خیلی احمقی است».

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری انگلیس بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای حمایت کامل خود از سفیر انگلیس در واشنگتن را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه آمده است: «کیم داروش» همچنان از حمایت کامل نخست وزیر بهره‌مند خواهد بود.»(جزئیات بیشتر)

روزنامه «دیلی‌میل»  روز یکشنبه مدعی دستیابی به اسنادی محرمانه از مکاتبات میان سفیر انگلیس و دفتر نخست‌وزیری این کشور شد و نوشت او در این مکاتبات، ترامپ «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» توصیف کرده است.