نماینده عراق در شورای حکام: برجام یک دستاورد دیپلماتیک چند جانبه است

نماینده عراق در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با دفاع از برجام اعلام کرد توافق هسته‌ای ایران یک دستاورد دیپلماتیک چند جانبه است و بغداد بر حمایت از آن تاکید دارد.

اخبار سیاسی- نماینده عراق افزود: «هرگونه  خروج از برجام  می‌تواند فجایعی را برای تمامی کشور‌های همسایه به دنبال داشته باشد.»

دولت بغداد در پایان بار دیگر خواستار بازگشت تمامی طرف‌ها به میز مذاکرات شد و بر لزوم باز بودن باب دیپلماتیک برای عبور از این بحران تاکید کرد.

این در حالی است که نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به درخواست آمریکا برای بحث درباره برنامه هسته‌ای ایران عصر روز چهارشنبه در وین، پایتخت اتریش برگزار شد.

جکی ولکات، نماینده آمریکا در آژانس در بیانیه‌ای در این نشست ضمن «باج‌خواهی» توصیف کردن اقدامات اخیر تهران در کاهش تعهدات برجامی خود، مدعی شد کشورش آماده گفتگوی بدون پیش‌شرط با ایران و حتی عادی سازی کامل روابط با این کشور است.

با توجه به پایان مهلت ۶۰ روزه اروپا، عباس عراقچی روز یکشنبه اعلام کرد که ایران در چارچوب برجام و به موجب حقی که در این توافق برای آن در نظر گرفته شده، تعهد خود در رابطه با سطح غنی‌سازی اورانیوم را کاهش خواهد داد.