انتقاد یک اصلاح طلب از عملکرد لیست امید در مجلس/ باید از مردم عذرخواهی کنند

اخبار سیاسی- آش عملکرد اصلاح طلب ان آنقدر شور شده که حتی هادی غفاری از چهره های قدیمی اصلاح طلب نیز لب به انتقاد گشوده و از اشتباهات اصلاح طلب سخن گفته است.

به گزاش افکارنیوز، هادی غفاری از چهره های قدیمی جریان اصلاح طلبی به شمار می رود که عضو شورای مرکزی نیروهای خط امام است. وی اخیرا در گفت‌و‌گویی پیکان انتقاد های خود را به سمت لیست امید در مجلس گرفته و گفته اگر اصلاح‌طلبان افرادی را به‌عنوان لیست امید به مردم معرفی کرده‌اند و بعد متوجه شده‌اند که این افراد طلبکار انقلاب و مردم شده‌اند باید از مردم عذرخواهی کنند. اگر اصلاح‌طلبان به ‌صراحت به اشتباهات گذشته خود اقرار کنند مردم عذر آنها را خواهند پذیرفت و در آینده دوباره از آنها حمایت خواهند کرد.

غفاری درباره مهمترین اشتباهات جریان اصلاحات در سال‌های اخیر می گوید اولین اشتباه اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر این بود که در ارائه لیست‌های انتخاباتی خود عجله کردند. اشتباه دیگر این بود که کسانی را در لیست امید خود به مردم معرفی کردند که به آنها اعتماد نداشتند. در نتیجه نباید کسانی را که مورد اعتماد نبودند به‌عنوان افراد مورد اعتماد در لیست امید به مردم معرفی می‌کردند.

وی معتقد است که  اصلاح‌طلبان نباید در انتخابات آینده دوباره در تله ائتلاف گرفتار شوند و نباید ائتلاف کنند. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد افرادی وارد مجلس می‌شوند که به نام اصلاح‌طلبی ساخت‌وپاخت می‌کنند، جسارتی از خود نشان نمی‌دهند و آن‌گونه که باید کارایی نشان نمی‌دهند و همه این مسائل در نهایت به‌نام جریان اصلاحات نوشته خواهد شد."

غفاری در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصلاحات برنامه‌ای برای میدان‌ دادن به جوانان در انتخابات آینده مجلس دارد؟ می‌گوید: حضور جوانان اصلاح‌طلب در انتخابات دارای مفهومی دوپهلوست. برخی با چنین شعارهایی به‌دنبال حذف سران اصلاحات هستند که اغلب آنها پابه‌سن گذاشته‌اند و سن زیادی دارند. در نتیجه عده‌ای قصد دارند با شعارهای زیبایی مانند جوانگرایی سران اصلاحات را از صحنه کنار بزنند.

این فعال سیاسی می گوید در شرایط کنونی که کشور با چالش‌های جدی مواجه است، بهتر است تا آنجا که امکان دارد از نیروهای کارکشته و خبره در انتخابات حمایت کرد. به هر حال در وضعیت کنونی حضور نیروهای نخبه و باتجربه نسبت به جوان‌تر‌ها ارجحیت دارد و به همین دلیل جریان اصلاحات باید همه جوانب را برای بستن لیست‌های انتخاباتی خود در نظر بگیرد.

از سخنان غفاری چنین استنباط می شود که تشتت آراء و نظر و اختلافات بسیاری میان سلیقه های مختلف جریان لیبرالی اصلاح طلب وجود دارد، برخی اصلاح طلبان از تصمیمات پدرخوانده های این جریان به شدن ناراحت و عصبانی بوده و برخی نیز معتقدند همچنان باید گوش به فرمان لیدر های این جریان باشند.

از سوی دیگر این اختلافات به دلیل عملکرد ضعیف لیست امید در مجلس و شورای شهر و بدنه دولت است که مردم نیز وعده های اصلاح طلبان را به یاد دارند اما بسیاری از این وعده ها عملی نشد و لیبرال ها حالا به دنبال مقصر می گردند تا هر سلیقه ای خود را از این عملکرد ضعیف مبرا کند.

از سوی دیگر بزرگان اصلاح طلب همواره برای بدنه و جوانان این جریان تصمیم گیر بوده و این مساله نشان می دهد اختلافی اساسی میان جوانان و لیدرهای اصلاح طلب ایجاد کرده و اختلافات بیش از گذشته عیان شده است.