صبر و تحمل ایران در زمینه برجام رو به اتمام است

علی ابراهیمی ، در خصوص آینده برجام، اظهار داشت: اگر رئیس جمهور فرانسه واقعا حامل پیامی پیرامون یک روش اجرائی باشد تا بتوانیم به آن اتکا کنیم یا اینستکس عملیاتی شود، می‌تواند گامی رو به جلو باشد وگرنه به سرنوشت سفر نخست وزیر ژاپن و سایرین می‌شود.

اخبار سیاسی- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم اروپایی یک راه حل را پیشنهاد دهند زیرا صبر و تحمل ایران نیز دراین زمینه رو به اتمام است، بیان کرد: ترامپ کلا به لحاظ پیشینه‌ای که دارد، همیشه دنبال منفعت طلبی بوده و به همه ابزارها نگاه تجاری دارد، اما برنامه ما در مقابل ترامپ مهم است تا بتوانیم در عرصه بین‌المللی منافع ملی خود را تامین کنیم.

وی افزود: نمی توان به اروپا اطمینان کرد و امید داشت، زیرا شرکت‌های اروپایی وابستگی شدیدی به آمریکا دارند و کشورهای اروپایی نیز متحد آمریکا هستند، به همین جهت نمی‌توانند در مقابل تصمیمات آمریکا بایستند.

ابراهیمی ادامه داد: اساسا اقداماتی که در راستای فروپاشی برجام باشد، به نفع ما نخواهد بود، برجام یکی از دستاوردهای ارزشمند در عرصه دیپلماسی بین المللی بوده است و راه را برای حفظ این دستاورد باید هموار کنیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: به شخصه خروج از برجام یا پیش دستی و حتی کاهش تعهدات را خیلی به نفع ایران نمی‌دانم زیرا دستاورد اقتصادی برای ما ندارد، در حالی که ما با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجهیم و اقدامات تلافی جویانه ما ممکن است اجماع بین المللی را به نفع آمریکا تغییر دهد.

وی با بیان اینکه اکنون کشورها حول مواضع آمریکا اجماعی ندارند بلکه تحت اجبار قرار دارند، افزود: اروپا از روی ناتوانی و اجبار از آمریکا تبعیت می‌کند و بعضا مخالفت خود را نیز بیان می‌کند.

نباید اجازه دهیم منافع ملی با تندروی به خطر افتد، هر آنچه که منجر به مذاکره شود و اختلافات را کاهش دهد مفید خواهد بود

ابراهیمی اظهار داشت: شرایط فعلی نشان می‌دهد ایران دیپلماسی قوی را دنبال کرده است، البته باید بازهم مراقب باشیم که اجماع جهانی علیه ایران ایجاد نشود و باید بدانیم کاهش تعهدات ایران چه دستاوردی برای ایران خواهد داشت؟ شرایط فعلی منافع ملی را برای ایران تامین نخواهد کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاهش تعهدات برجامی ایران یا حتی خارج شدن از برجام دو نتیجه خواهد داشت؛ یک اینکه ممکن است طرف‌های مقابل را به مذاکره برجامی بکشاند و در این صورت اگر به اجرای برجام منجر شود، بسیار مفید خواهد بود.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: راه دیگر این است که به گونه‌ای در شرایط فعلی حرکت کنیم که اجماعی علیه ایران ایجاد نشود و نباید اجازه دهیم منافع ملی با تندروی به خطر افتد، هر آنچه که منجر به مذاکره شود و اختلافات را کاهش دهد مفید خواهد بود، هیچ تقابلی تا ابد ادامه نمی یابد و ایران همیشه در جهت کاهش تنش عمل کرده و ثابت قدم بوده است.