تردید نروژ برای پیوستن به ائتلاف ضدایرانی آمریکا

دولت نروژ درباره دادن پاسخ مثبت به آمریکا برای کمک نظامی به واشنگتن با هدف ادعایی حفظ امنیت در آب‌های اطراف ایران ابراز تردید کرده است.

اخبار سیاسی__ به گفته مقامات نروژی برای دولت این کشور، پاسخ منفی دادن به درخواست آمریکا کار راحتی نخواهد بود، اما در پارلمان آن تردید‌هایی درباره موافقت با این درخواست واشنگتن بوجود آمده است.

«فرانک بیک جنسن»، وزیر دفاع نروژ و «این اریکسون سوریده» وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای تأیید کردند که دولت نروژ درخواستی را از سوی آمریکا برای ارائه کمک نظامی در تنگه هرمز با هدف تقویت امنیت کشتیرانی در این منطقه دریافت کرده است. اما بنابر اعلام این مقامات، دولت نروژ پیش از ارائه هرگونه کمک به آمریکا، به اطلاعات بیشتری برای ارزیابی این مسئله نیاز دارد.

۲۳ خرداد امسال، دو نفتکش نزدیک تنگه هرمز و هنگام عبور از دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند. این دو نفتکش متعلق به کشور‌های ژاپن و نروژ بودند.

آمریکا به تازگی اعلام کرده در تلاش است یک ائتلاف نظامی برای حفاظت از آبراهه‌های بین المللی در تنگه هرمز تشکیل دهد. آمریکا در حالی قرار است این ائتلاف نظامی را تشکیل دهد که بار‌ها در ادعا‌هایی بی اساس و بدون ارائه هیچگونه مدرکی ایران را عامل حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان معرفی کرده است. این در حالی است که ایران همه خدمه این دو نفتکش را نجات داده است.