آمریکا توان جنگ با ایران را ندارد

سردار محمدحسین سپهر عصر امروز در اختتامیه هشتمین گردهمایی مدیران فضای مجازی کشور اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری واقعا راهگشا است، مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد.» عرصه فرهنگی عرصه جهاد است، اگر از فضای مجازی خارج شویم قطعا ضربه می‌خوریم.

اخبار سیاسی_ جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: عملیات روانی از ابتدای خلقت انسان توسط دشمنان جبهه حق فعال بوده و در قرآن نیز آیاتی از این قبیل ذکر شده است، یکی از مؤلفه‌های اصلی سبک زندگی انسان‌ها تعامل و نحوه ارتباط با یکدیگر و جامعه است، با ظهور اینترنت و فضای مجازی بسیاری از مفاهیم سبک زندگی تغییر کرده است.

وی افزود: امروز جریان غربی و استکباری بیشترین اقتدار را به واسطه ثروت، تجهیزات و سایر ابزار در فضای مجازی دارد، شاید قوی‌ترین بخش پژوهشی بشر، امروز در حوزه فضای مجازی فعال است.

سردار سپهر عنوان کرد: بر اساس پژوهش‌هایی که در ۷ کلانشهر ایران انجام شده، فضای مجازی منشأ بیش از ۸۰ درصد مولفه‌ها و شاخصه‌های زندگی است، البته فضای مجازی ابعاد مثبتی نیز دارد، برخی امروزه فضای مجازی را تهدید می‌دانند اما بزرگ‌ترین فرصت در جهان اسلام است.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: طبق روایات قدرت، وسعت و سرعت در علوم ارتباطات یکی از پیش زمینه‌های ظهور است و باید در اختیار شیعه اثنی عشری باشد، مدیریت جریان علوم ارتباطات باید در اختیار امتی باشد که در اختیار امام عصر(عج) هستند.

وی با اشاره به یکی از اهداف بسیج مبنی بر خدمت بدون انتظار اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده این است که تا سال ۲۰۲۵ اینترنت مانند اکسیژن می‌شود و چالشی بزرگ برای جوامع ایجاد می‌کند، مهم‌ترین مسئله این بخش امنیت است،  قطعا تصمیم‌سازان در دهه آینده بدون در اختیار داشتن فضای رسانه‌ها امکان اقتدار ندارند.

سردار سپهر بیان کرد: «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد» یعنی کسی که اراده خودش را آنگونه هنرمندانه بیان می‌کند که دشمن تسلیم او می‌شود این یعنی شکست راهبرد دشمن و راهبرد دشمن برای پیشروی، ترساندن است، ما با ظرفیت‌سازی و مدیریت هوشمندانه در کشور به‌ویژه در بسیج که دارای تکالیف بزرگی از جمله ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی است، می‌توانیم موفق باشیم.

جانشین رئیس سازمان بسبج مستضعفین با بیان اینکه اراده‌ها امروز باید از طریق فضای مجازی تقویت و مدیریت شود، عنوان کرد: وظیفه بسیج تغییر رویکرد از تهدیدمحوری به فرصت‌محوری در فضای مجازی است، در فضای مجازی نقشه راه می‌خواهیم، نقشه راه یعنی تصویر مطلوب فضای مجازی اسلامی، اما متأسفانه این چنین نقشه‌ای نداریم.

وی ادامه داد: وزارت دفاع انگلیس در گزارشی پیش‌بینی می‌کند که ایران در زمره قدرت‌های نوظهور جهانی قرار می‌گیرد و چالش عمده‌ای برای قدرت‌های جهانی است، از نظر آن‌ها قدرت در حال انتقال به بلوک شرق است.

سردار سپهر اضافه کرد: آمریکایی‌ها برای تضعیف ایران از تمام راهبردها استفاده می‌کنند و در همه آن‌ها شکست خوره‌اند، آخرین راهبرد آن‌ها نپذیرفتن ایران به‌عنوان یک قدرت هسته‌ای است که علاوه بر تضعیف قدرت هسته‌ای می‌خواهند ایران به کشورها همجوار خود نیز کمک نکند.

جانشین رئیس سازمان بسبج مستضعفین تصریح کرد: برآوردها حاکی از این است که آمریکایی‌ها توان جنگ ندارند و اگر جنگی سر بگیرد، بزرگ‌ترین خسارت به آن‌ها وارد می‌شود، باید تلاش کنیم تا روحیه مقاومت و ایستادگی را در مردم و مسؤولان تقویت کنیم که یکی از وظایف بسیج است.

وی با بیان اینکه ما تکلیف داریم که در ایستادگی و مقاومت مردم نسخه‌های امیدوارانه را ارائه و بصیرت سیاسی و نهضت خدمت‌رسانی را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: فضای انتقادی باید در بسیج باشد، هر کس که فضای انتقادی را قبول نمی‌کند بسیج را نمی‌فهمد.