سخنگوی شورای نگهبان: مذاکره با آمریکا بی فایده است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در پستی اینستاگرامی نوشت: روز گذشته خاطره‌ای که به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهید بهشتی (ره) در صفحه اینستاگرام با تصویر ایشان در جمع پاسداران سرافزار منتشر کرده بودم، حذف شد!.

اخبار سیاسی_ شاید علت، تروریستی قلمداد کردن این نهاد نظامی رسمی از سوی ایالات متحده بوده است، اما جالب آنکه هم مرحوم شهید بهشتی و سپاه عزیز هر دو قربانی تروریسم بوده اند. فارغ از آنکه چطور امکان دارد جای جلاد و شهید عوض شود و سازمانی که دستش به خون هزاران ایرانی آلوده شده از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود و فعالیتش در همین شبکه مجاز باشد! اما انتشار تصویر عزیزان سپاهی ممنوع؟! به سه نکته اشاره میکنم:.

اولاً اگر چه تروریسم در نظام حقوق بین الملل تعریف نشده است – لیکن در برخی اسناد از جمله در قطعنامه ۶۰/۴۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورخ ۹ دسامبر ۱۹۹۴ مولفه‌های آن تبیین شده - که هیچ کدام از عناصر آن بر سپاه پاسداران منطبق نمی‌گردد..

ثانیاً رویکرد دوگانه غرب در قبال مبارزه با تروریسم و تقسیم بندی تروریست خوب (سازمان مجاهدین) / تروریست بد (داعش) هرگز پذیرفته نیست..

ثالثاً تعریف دروغین آمریکا از تروریسم و تحریم یکجانبه سپاه بر همان مبنا نشان می‌دهد دولت آمریکا از هیچ یک از قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه پیروی نمیکند و مذاکره و توافق با آن بی فایده است.

تردیدی نیست که حذف تصاویر مدافعان اسلام و ایران از صفحات اینستاگرام، قاب عکس آنان را در دل‌های ما محکمتر می‌کند.

مذاکره  با آمریکا بی فایده است