"مهاجر ۶" به ناوگان پهپادی ارتش الحاق شد

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش در آیین الحاق پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو گفت: ۳ فروند پهپاد تهاجمی مهاجر ۶ به ناوگان پهپادی این نیرو ملحق شد و با ورود این پرنده ها آرایش جدید عملیات پهپادی در نیرو را شاهد خواهیم بود.

اخبار سیاسی- فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش گفت: بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حفظه الله تعالی مبنی بر تقویت سامانه پهپادی در مناطق مرزی و همچنین با تغییر رویکرد نیروی زمینی ارتش از عملیات‌های پدافندی به آفندی در مناطق تحت مسئولیت به ویژه در منطقه شمال شرق کشور، با همکاری گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) این نیرو، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنایع داخلی و صنعت هوایی قدس، پرنده‌های بدون سرنشین و تمام ایرانی مهاجر ۶ را به ناوگان پهپادی نیروی زمینی ارتش ملحق شد.

وی با بیان اینکه انهدام هدف های از پیش تعیین از جمله ماموریت‌های پهپاد مهاجر ۶ است، افزود: قدرت و دقت بالا و همچنین شناسایی و مراقبت همزمان از مناطق تحت کنترل نیروی زمینی ارتش از دیگر قابلیت‌های این دستاورد بومی است.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: با ورود پرنده‌های بدون سرنشین مهاجر ۶ مرحله جدیدی از استفاده گسترده از پهپادها در سطح نیروی زمینی ارتش شکل خواهد گرفت و آمادگی رزمی این نیرو در حوزه پهپادی به شکل فزاینده ای افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: با الحاق و توانمندسازی این نوع پرنده‌ها، هرگونه تهدیدی در مرزهای جمهوری اسلامی و در آن سوی مرزها، قبل از شکل‌گیری، شناسایی، رهگیری و منهدم خواهد شد.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش ویژگی‌های پهپاد مهاجر ۶ را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: برد بالا، سقف پروازی قابل ملاحظه، مداومت پروازی ۲۴ ساعته با بکارگیری پرنده‌های مشابه، قدرت حمل گلوله‌های با دقت بالا و نقطه زن در روز و شب، قدرت تحمل در شرایط جوی مختلف و بکارگیری آسان در موقعیت جغرافیایی گوناگون از جمله ویژگی‌های این پرنده است.

وی افزود: از دیگر خصوصیت‌های این پرنده ها بهره برداری از دوربین های با دقت بالا دید در شب است که می تواند در عملیات های شبانه بصورت کاملا موفق عمل کند.

فرمانده گروه پهپاد حضرت ولی عصر(عج) نیروی زمینی ارتش گفت: پرنده‌های مهاجر ۶ دارای سامانه فتوگرامتری سه بعدی در زمین‌های ذوعارضه و غیر قابل عبور نیز هستند.