ادعای وزیر خارجه لتونی درباره نفت‌‎کش انگلیسی

وزارت خارجه این کشور مدعی شد که یک شهروند لتونیایی در نفتکش انگلیسی توقیف‌شده توسط ایران بوده است که این کشور در حال فعالیت برای آزادی وی است.

اخبار سیاسی- ادگار رینکویچ، وزیر امور خارجه لتونی، با فدریکا موگرینی ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس تماس برقرار کرده است تا این موضوع را در سطح اتحادیه اروپا هماهنگ کند.

در همین حال، وزارت امور خارجه این کشور برنامه دارد که امروز درخواست آزادی این شهروند لتونیایی و بقیه افراد در کادر این نفت‌کش را با ایران مطرح کند.

رینکویچ گفت که لتونی برای حل کردن این مسئله با اتحادیه اروپا و مقامات انگلیسی همکاری می‌کند و لتونی هر کاری که لازم باشد برای آزادی شهروند لتونیایی انجام خواهد داد.

وی افزود که اگرچه این وزارت‌خانه اطلاعاتی درباره وضعیت فرد یادشده ندارد، در صورت کسب اطلاعاتی در این باره، آن را اعلام خواهد کرد.

رینکویچ گفت که توقیف این نفت‌کش غیرقابل قبول بوده و وضعیت همچنان پیچیده است.

به گزارش ایسنا، این ادعای وزارت امور خارجه لتونی تا کنون از سوی مقامات رسمی کشورمان رد یا تایید نشده است.

واکنش‌ها به توقیف نفت‌کش‌ انگلیسی در حالی مطرح می‌شود که روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد که یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.