پمپئو: آماده مذاکره با ایران بدون هیچ پیش شرطی هستیم!

 مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس‌جمهور اکوادور مثل گذشته با تکرار ادعا‌های خود و فراموشی این نکته که چندین بار برای گفتگو با ایران پیش شرط تعیین کرده بود مدعی شد: ایران باید در نهایت تصمیم گیری کند. آن‌ها باید همانند یک کشور نرمال رفتار کنند و اگر آن‌ها این کار را انجام دهند ما آمادهمذاکره درباره طیف وسیعی از موضوعات بدون هیچ پیش شرطی خواهیم بود.

اخبار سیاسی- وی افزود: ما امیدواریم که آن‌ها این کار را انجام دهند. آنگاه ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا فضای لازم را برای این موضوع ایجاد کنیم. ما اقداماتی بازدارنده و در جهت کاهش تنش انجام خواهیم داد. ما می‌توانیم این فرصت را داشته باشیم، اما امروز شاهد آن نیستیم که ایرانی‌ها آماده این باشند که اصولا مسیر کشور خود را تغییر دهند. آن‌ها کار‌هایی را در بخش اتمی، برنامه موشکی بالستیک انجام می‌دهند که ما خواهان آن‌ها نیستیم.

وی با تکرار ادعا‌های خود و بدون اشاره به اقدام خباصت بار دولت انگلیس در گرفتن نفت کش ایرانی گفت: آن‌ها همچنان به رفتار‌های مخرب خود در سراسر جهان ادامه می‌دهند. این اقدامات آن‌ها تهدید کنند هستند. ما بیانیه‌های هانت وزیر خارجه انگلیس را دیده ایم. رئیس‌جمهور ترامپ دیروز با وی صحبت کرد. این رفتار‌های ایران نشان دهند رفتار‌های کشوری که در مسیر درست حرکت می‌کند نیستند. ما امیدواریم همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ گفت آن‌ها بر سر میز مذاکره بنشینند و درباره این موضوعات مذاکره کنند.