خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش همواره حافظ اقتدار کشور

متن پیام امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش که در همایش بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید عباس دوران در تالار حافظ شیراز توسط امیر سرتیپ دوم خلبان نیک‌بخش حبیبی رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش قرائت شد، بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز‌های سراسر حماسه هشت سال دفاع مقدس همواره در خط مقدم ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن متجاوز قرار داشته و با شجاعت و از خودگذشتگی کارکنان و خلبانان، ترسیم‌گر صفحات درخشان در تاریخ پرافتخار ملت قهرمان ایران زمین بوده است.

تاریخ این سرزمین هرگز فراموش نخواهد کرد که انجام مهمترین و بزرگترین عملیات راهبردی جهان در سال ۱۳۶۰ توسط تیز پروازان این نیرو در عملیات حمله به اچ سه و انهدام پایگاه‌های سه گانه نیروی هوایی رِژیم بعث عراق چگونه زمینه ساز شکست حصر آبادان، آزادی سوسنگرد و خرمشهر قهرمان شد.
سالروز شهادت غرورانگیز خلبان شهید عباس دوران فرصت مغتنمی برای یادآوری و بزرگداشت ایثار و از جان گذشتگی کسی است که عباس وار بر کاخ دشمن جنایتکار بعثی فرود آمد و سرنوشت محل برگزاری کنفرانس سران غیر متعهد‌ها را تغییر داد تا بر آبروی از دست رفته صدام حسین از شاهکار عملیات زمینی نیرو‌های مسلح ایران اسلامی یعنی بیت المقدس و فتح خرمشهر مهر تأیید دیگری بزند و شکست سیاسی و نظامی سنگینی را بر دشمن وارد کند و بار دیگر تکرار زنده و عینی افسانه آرش کمانگیر را بر سینه تاریخ جاودانه سازد.
تغییر محل برگزاری کنفرانس سران غیرمتعهد‌ها از بغداد به دهلی نو اندکی پس از ۳۰ تیرماه ۱۳۶۱ تنها یکی از آثار بمباران پالایشگاه الدوره و حمله به قلب بغداد توسط خلبان شهید عباس دوران و دیگر همرزمانش بود و سایر نتایج این حمله مقتدرانه در جبهه‌های جنگ و در تزلزل روحیه قوای بعثی بار دیگر پس از فتح خرمشهر در مقابل رزمندگان ارتش اسلام بیش از پیش نمایان گشت.

این دستاورد ارزشمند جز با فداکاری و از خودگذشتگی مردان بی ادعایی از جنس شهید دوران که زبانه‌های خشم ملت انقلابی ایران را از پایگاه هوایی همدان تا بغداد شعله ور ساختند تا رویا‌های خام اندیشان حزب بعث را برای ریاست کنفرانس کشور‌های غیرمتعهد به کابوسی تلخ مبدل کند میسر نمی‌شد.

از این پس جانفشانی غیور مردان نیرو‌های مسلح سرافراز ایران تا سالیان متمادی زبانزد نسل‌های آتی خواهد بود و بی شک زنده نگه داشتن هویت و اصالت این اسطوره‌ها و حفظ ارزش‌های ماندگار ایثار و شجاعت آنان در حمله به قلب خاکریز‌های دشمن در بغداد مسئولیتی خطیر است.
 
بدیهی است هرگز نمی‌توان پاداشی برای این اسطوره‌های جاویدان در دفاع از میهن اسلامی قائل شد، اما بطور قطع گرامیداشت نام و یاد و خاطره آنان وظیفه خطیری است که بر دوش نسل جاری و یکایک مسئولان نظام مقدس سنگینی می‌کند.
 
جا دارد در این فرصت مغتنم به منظور گرامیداشت عملیات غرورانگیز شهید عباس دوران که همچون نگینی درخشان بر تارک دفاع مقدس این ملت بزرگ خودنمایی می‌کند و موجب تعیین سرنوشت جنگ تحمیلی در جبهه سیاسی و نظامی شد و به پاس رشادت و شهامت و از جان گذشتگی این شهید روز شهادت این شهید بزرگوار برای همیشه در تقویم و تاریخ ایران عزیز به عنوان روز ملی خلبانان ایران درج و ماندگار شود.
 
ملت ایران اسلامی و مردم قهرمان استان فارس بدانند که خلبانان تیزپرواز و فرزندان دلیر آنان در نیروی هوایی ارتش همواره همچون عقابانی تیزبین حافظ آرامش امنیت صلح و اقتدار پایدار کشور عزیزمان ایران خواهند بود.