جزئیات شناسایی و انهدام شبکه جاسوسی CIA در ایران + فیلم

وزارت اطلاعات ۱۷ نفر از جاسوسان حرفه‌ای نظام سلطه را که به صورت سلولی و انفرادی فعالیت داشتند در سال ۹۷ دستگیر کرد.

اخبار سیاسی- جاسوسان شناسایی شده از شاغلان مراکز حساس و حیاتی و بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی، هسته‌ای، زیرساختی، نظامی و سایبری بودند که به صورت پیمانکار یا مشاور در این بخش‌ها فعالیت داشتند و جمع‌آوری اطلاعات طبقه بندی شده از مراکز مهم و انجام عملیات‌های فنی – اطلاعاتی از مأموریت‌های محول شده به این شبکه بوده است.

صدور یا تمدید ویزای آمریکا ، استخدام متخصصان ایرانی، تأمین تجهیزات، مراجعه مستقیم به طعمه‌ها در حاشیه همایش‌های علمی خارج از کشور و ارسال ایمیل و پیام از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله روش‌های سرویس اطلاعاتی آمریکا برای جذب جاسوس بوده است.

سرویس اطلاعاتی سیا آموزش برقراری ارتباطات امن از داخل کشور با خارج به وسیله ابزار‌های مخصوص جاسوسی، استفاده از ناقل برای انتقال ابزار امن و تجهیزات فوق پیشرفته جاسوسی به داخل کشور، ارسال مدارک هویتی جعلی، طراحی خط خروج اضطراری و آموزش ویژه ضد بازجویی را برای حفظ و مراقبت از جاسوسان خود در نظر گرفته بود که هیچ کدام از چشمان تیزبین جامعه اطلاعاتی کشور پنهان نماند.

اکنون با تبادل سرنخ‌های اطلاعاتی دریافتی از شبکه‌ جاسوسی سیا با متحدین اطلاعاتی، شکست جهانی دوباره‌ای در انتظار آمریکاست.

همچنین سوء استفاده عناصر سیا از برخی کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ارتباط با منابع که با اطلاع قبلی سرویس‌های اطلاعاتی این کشور‌ها انجام می‌شود از نظر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دور نخواهد ماند و به طور قطع مسئولیت این امور بر عهده این کشور‌ها خواهد بود.

 

حجم ویدیو: 60.86M | مدت زمان ویدیو: 00:18:49