قداست‌زدایی از ارکان انقلاب و نظام اسلامی از اهداف دشمنان است

حجت‌الاسلام  عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه در بازدید از روابط عمومی کل سپاه در جمع مدیران و کارکنان این مجموعه گفت: ظهور انقلاب اسلامی ایران هیمنه پوشالی و ابرقدرتی نظام استکباری را در جهان فرو ریخت.

اخبار سیاسی_ وی ادامه داد: آمریکایی‌ها بسیار تلاش کردند دنیا را آماده نظام نوین موردنظر خود کنند تا با یک کدخدا اداره شود و همگان تحت سلطه و سیطره این کدخدا قرار گیرند؛ اما انقلاب اسلامی با گفتمان مبتنی بر مفاهیم و آموزه‌های برگرفته از اسلام ناب که مطابق با فطرت انسانی است، این معادلات را برهم زد.

حجت الاسلام  حاجی صادقی سپاه را پاسدار و نگهبان انقلاب گفتمان ساز و الهام بخش اسلامی ایران توصیف کرده و خاطرنشان ساخت: قداست‌زدایی از ارکان انقلاب و نظام اسلامی از اهداف دشمنان است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهادی انقلابی و ولایی که همواره صیانت از اسلام، انقلاب و برقراری امنیت و آرامش ملت ایران را سرلوحه پاسداری خود قرار داده، امروز مایه آرامش مردم و خار چشم و موجب عصبانیت دشمنان و بدخواهان ملت است.

وی افزود: از این رو حفظ قداست و منزلت اجتماعی سپاه که به فضل الهی با مجاهدت و جانفشانی‌ها در وضع مطلوبی قرار دارد، بسیار مهم و اساسی بوده و روابط عمومی سپاه با ایفای نقش موثر خود در عرصه اطلاع‌رسانی کارکرد‌ها و اقدامات، سهم مهمی در پاسداری از آن بر عهده دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه بزرگ نمایی اقدامات کوچک جبهه باطل و کوچک نمایی توفیقات و دستاورد‌های برجسته انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از ابعاد مهم جنگ نرم دشمن برشمرد و اظهار کرد: به رغم دستاورد‌ها و توفیقات بی‌بدیل انقلاب اسلامی، دشمن با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای و جنگ روانی سعی در کم‌رنگ نشان دادن این موفقیت‌ها دارد.

وی ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح فرموده اند، در این ۴۰ سال با وجود فراز و نشیب‌ها، توقف نداشته‌ایم و انقلاب اسلامی در مسیر پیش روندگی، پیشرفت و پیروزی است؛ به همین دلیل بخش مهمی از اقدامات و فعالیت‌های ما باید معطوف به نمایش برگ‌های زرین اقتدار، شکوه و عظمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نزد افکار عمومی دنیا باشد.

وی مهم‌ترین محور فعالیت‌ها و رویکرد‌های اطلاع رسانی در سپاه را تطابق با منویات و فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) دانست و تصریح کرد: از جمله ترفند‌های دشمن این است که ما را نسبت به گذشته ناکام، نسبت به وضعیت فعلی در حالت بحران و نسبت به آینده مأیوس کند، اما مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان الگوی امید آفرینی و روحیه بخشی در نظام اسلامی ما، گذشته را افتخارآمیز، وضعیت فعلی را در حال مقاومت و ایستادگی و آینده را سرشار از امید و موفقیت معرفی می‌کنند.

سپاه به هیچ عنوان در حوزه مسائل متعارف سیاسی، مصداقی ورود پیدا نمی‌کند

حجت الاسلام  حاجی صادقی افزود: بصیرت افزایی، امیدآفرینی و اثربخشی اقدامات با بهره گیری از ادبیات جذاب، تاثیرگذار و مخاطب پسند، به دور از هرگونه انفعال را از دیگر محور‌های سیاست‌ها و رویکرد‌های اطلاع رسانی سپاه خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت تمسک به آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام) در انجام اقدامات اطلاع رسانی سپاه خاطرنشان کرد: یکی از راهبرد‌های مهم و درس آموز در سیره ائمه اطهار (ع) بهره‌گیری از راهبرد تبدیل تهدید به فرصت بود که مطالعه و بکارگیری آن ازجمله در حوزه تبلیغ، اطلاع رسانی و آگاه سازی با به کارگیری مهارت‌های لازم بایستی نصب العین روابط عمومی سپاه بلکه روابط عمومی سایر دستگاه‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: بهره‌گیری از راهبرد تبدیل تهدید به فرصت که در شرایط امروز و پس از خباثت هیات حاکمه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی! و عملیاتی کردن جنگ روانی و هجمه‌های رسانه‌ای سنگین علیه این نهاد انقلابی، مردمی و مقتدر، از اهمیت مضاعف برخوردار شده است و ایجاب می‌کند روابط عمومی سپاه با ارتقای ظرفیت‌ها و مهارت‌های موجود خود در حوزه تولیدات رسانه‌ای، دستاوردها، توانمندی‌ها و حقیقت ناب و اقتدار آمیز سپاه را بیش از پیش در معرض افکار عمومی داخل و خارج کشور قرار دهد.

نماینده  ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: برجسته‌سازی رویکرد‌ها و کارکرد‌های سپاه در حوزه‌های مختلف دفاعی، امنیتی و نیز سازندگی، مردم یاری و محرومیت زدایی و سایر عرصه‌ها می‌تواند با خنثی سازی ترفند‌های دشمن، منزلت و پایگاه اجتماعی سپاه را از هرگونه گزند و آسیب مصون دارد.

حجت الاسلام  حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین رویکرد‌های سپاه در حوزه سیاسی و چرایی تلاش برخی برای هجمه به سپاه در این عرصه، گفت: همانگونه که بار‌ها گفته شده است سپاه پاسدار تمامیت انقلاب و دستاورد‌های آن به ویژه در شرایط خطیر و تاریخی کنونی است، ما بصیرت سیاسی را در سپاه واجب و جناح پذیری سیاسی را حرام می‌دانیم.

نماینده  ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: سپاه به هیچ عنوان در حوزه مسائل متعارف سیاسی، مصداقی ورود پیدا نمی‌کند، اما بصیرت افزایی سیاسی با هدف ناکام گذاردن توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان را با جدیت دنبال می‌کند.

حجت الاسلام  حاجی صادقی با تاکید بر اینکه روابط عمومی سپاه تنها مرجع رسمی مجاز برای اعلام مواضع و انتشار اخبار مربوط به عملکرد، دستاورد‌ها و توانمندی‌های سازمان در عرصه‌های مختلف است، گفت: خدای بزرگ را شاکریم که امروز سه حوزه فرماندهی، نمایندگی، ولی فقیه و حفاظت اطلاعات سپاه این باور را دارند که روابط عمومی این نهاد بر اساس وظایف ذاتی از قابلیت‌ها و تجارب حرفه‌ای برای انجام این رسالت خطیر برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان، اطلاع رسانی به هنگام، سریع، دقیق، اطمینان بخش و به دور از هرگونه غلو را از وجوه برجسته اقدامات روابط عمومی سپاه برشمرد و با قدردانی از همت و تلاش‌های تاثیرگذار مسئول و آحاد مدیران و کارکنان آن، اظهار کرد: بحمدالله امروز روابط عمومی کل سپاه در حفظ و ارتقای منزلت اجتماعی این نهاد انقلابی و مردمی از جایگاه و نقش محوری برخوردار بوده و مقبولیت و مرجعیت درون سازمانی و برون سازمانی آن بویژه نزد جامعه رسانه‌ای و افکار عمومی، این مسئولیت را سنگین‌تر کرده است.

در ابتدای این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه گزارشی از وضعیت و روند اقدامات، فعالیت‌ها و ماموریت‌های روابط عمومی کل سپاه ارائه کرد.