سرلشکر صفوی: ایران اسلامی به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده است

 سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی امروز (سوم مرداد) در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مرصاد که در محل یادمان مرصاد در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱ سال پیش در چنین روزی در تنگه چهارزبر یک حماسه بزرگ و یک رخداد توام با ایثار و فداکاری شکل گرفت که طومار منافقان را در هم پیچید.

اخبار سیاسی- صفوی با بیان اینکه در جریان عملیات مرصاد جنگی سخت در تنگه چهارزبر شکل گرفت، افزود: در جریان عملیات مرصاد علاوه بر جمعیت ۵۰۰۰ نفری منافقین، ۱۰ هزار نفر از ارتش عراق نیز با منافقین مشارکت داشتند، اما با حضور فرماندهان بزرگی چون شهید صیاد شیرازی  و ایثار رزمندگان این درگیری‌ها دو سه  روز بیشتر طول نکشید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: با حضور پرشور نیروهای نظامی در کنار نیروهای مردمی در روز سوم مرداد ماه بیش از ۸۰ درصد منافقین به هلاکت رسیدند.

وی سپس از عملیات مرصاد به عنوان بزرگترین شکست هم برای آمریکایی‌ها و هم برای صدام و منافقین یاد کرد و افزود: در جریان این عملیات منافقین شکست بزرگی متحمل شدند.

وی با بیان اینکه در جریان عملیات مرصاد اشراف اطلاعاتی و آمادگی عملیاتی نداشتیم، گفت: این عملیات با شکست صدامیان عملیات غرورآفرین مرصاد را رقم زد.

 صفوی در ادامه به ارائه سه تحلیل از عملیات مرصاد پرداخت و افزود: در تحلیل اول بازیگر اصلی این جریان و پشت صحنه اصلی آمریکایی‌ها بودند که براندازی نظام را در برنامه داشتند.

 صفوی افزود: در تحلیل دوم صدام و رژیم بعث که شکست خورده بودند و با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران هیچ دستاوردی از جنگ عایدشان نشده بود، کوشیدند تا با آوردن منافقان به میدان هم پادگان اشرف را از وجود این ساکنان مزاحم که به مهره سوخته تبدیل شده بودند پاک کرده و هم جمهوری اسلامی ایران را از هستی ساقط کنند.

وی در ادامه گفت: در تحلیل سوم که ریشه در جاه طلبی، توهم و فکر مالیخولیایی منافقین داشت، آنها با ۲۵ تیپ سازمان یافته با ۵۰۰۰ نیرو آمده بودند تا به تهران برسند.

 صفوی ادامه داد: بعدها با بررسی نقشه های منافقان متوجه شدیم که آنها آمدن تا تهران را برنامه‌ریزی کرده بودند، چرا که فکر می کردند با ورود به کشور ما با استقبال مردم مواجه می شوند.

 صفوی در ادامه به وضعیت منافقین بعد از عملیات مرصاد اشاره کرد و افزود: منافقین بعد از عملیات مرصاد به جان مردم عراق هم افتادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا  در ادامه با بیان اینکه از سال ۲۰۰۳ به بعد نیروهای منافقین که تا آن زمان سرباز صدام بودند به سربازان آمریکا تبدیل شدند و به اروپا و آمریکا رفتند، ادامه داد: منافقین در تمامی توطئه‌هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده نقش اثرگذار داشته اند و در دولت جدید نابخرد آمریکا نیز نقش مهمی دارند.

 وی اضافه کرد: منافقین گروهی شرور بودند که غیر از مردم، رهبران سیاسی ما را هم هدف قرار دادند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی به یک قدرت الهی تبدیل شده  که با پشتوانه ائمه اطهار(ع) شکست ناپذیر است، تاکید کرد: قدرت ایران روز به روز در حال بیشتر شدن است و امروز ایران تبدیل به قدرت منطقه‌ای شده است. در مقابل  قدرت آمریکایی ها سال به سال در حال تنزل بوده و امروز دیگر  آنگونه نیست که آمریکایی ها هر کاری که خواستند بتوانند انجام بدهند.

 وی ادامه داد: امروز قدرت ایران اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی پیش رفته و به یک قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده است.