باهنر: آقای دهقان نرو، من احساس خلا میکنم

به گزارش ایرنا، جلسه علنی امروز /چهارشنبه/ مجلس در ساعت ۸:۳۵ دقیقه به ریاست باهنر آغاز شد.

** نمایندگان امروز پیش از آغاز جلسه علنی در جلسه غیرعلنی حاضر شدند و نایب رییس اول مجلس در این جلسه توصیه های اخلاقی به آنان درخصوص نمایندگی مجلس نهم کرد.

باهنر به نمایندگان توصیه کرد که بعداز برگزاری انتخابات مجلس نهم که با مشارکت بالای مردمی برگزار شد، انسجام و وحدت خود را حفظ کنند و از بیان صحبت هایی که واگرایی و ابهاماتی را ایجاد می کند، دوری کنند.

** مشارکت پایین نمایندگان در رای گیری ها همانند روزهای گذشته بود و باهنر و اعضای هیات رییسه بارها به نمایندگان تذکر دادند که در رای گیری ها شرکت کنند.

وی نام بسیاری از نمایندگان را قرائت کرد و از آنان خواست از راهرو و قسمت های مختلف ساختمان بهارستان به صحن علنی بازگردند و رای دهند.

باهنر در یکی از رای گیری ها هنگامی که جهانبخش محبی نیا دیگر عضو هیات رییسه خطاب به یکی از نمایندگان گفت که رای دهید گفت که ' بگذار عرقشان خشک شود ایشان تازه رسیده اند! '

باهنر همچنین در بسیاری از رای گیری ها از نمایندگان خواهش می کرد که مخالف یا موافق در هر صورت رای دهند تا مواد این طرح تصویب شود.

** باهنر هنگامی که دهقان نماینده چناران و طرقبه و عضو هیات رییسه به پایین جایگاه رفته بود و مشغول صحبت کردن با نمایندگان بود خطاب به وی گفت: آقای دهقان من احساس کمبود و خلا می کنم به هیات رییسه باز گردید.

** امروز نمایندگان بررسی طرح قانونی وظایف و اختیارات وزارت نفت را در دستور کار خود داشتند و موادی از این طرح ۱۷ ماده ای را تصویب کردند و بررسی بقیه مواد این طرح به جلسات بعدی مجلس موکول شد.

نمایندگان وظایف و اختیارات وزارت نفت را پس از سی و سه سال تعیین کردند.

** هنگام بررسی ماده ۳ طرح قانونی وظایف و اختیارات وزارت نفت که یک ماده بسیار طولانی بود محبی نیا خطاب به یکی از نمایندگان که با فریاد بلند درخواست سخن گفتن در صحن کرد، گفت: برادر من اگر مطلبی دارید به این بالا(جایگاه هیات رییسه) بیایید شما یک دفعه ترمز دستی را می کشید من فکر می کنم چه اتفاقی افتاده است.

** علی لاریجانی پس از چند ساعت به صحن علنی مجلس آمد و ریاست پایان جلسه علنی امروز را برعهده گرفت.

**جلسه علنی امروز مجلس در ساعت ۱۲ پایان یافت و لاریجانی رییس مجلس اعلام كرد: جلسه آتی مجلس یكشنبه هفته آینده در ساعت هشت صبح برگزار می شود.