لندن به جای اسکورت کشتی ها قوانین را رعایت کند

سیدحسین نقوی حسینی عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به اینکه وزارت دفاع  انگلیس از نیروهای دریایی سلطنتی خواسته است تا کشتی های حامل پرچم انگلیس را هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور ناظر بر امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز به وظایف خود در نظارت بر تردد کشتی ها و برخورد با کشتی های متخلف اقدام می کند.

اخبار سیاسی- عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس ادامه داد: این نظارت بر تمام کشتی ها خواهد بود و تفاوتی نمی کند که کشتی یا نفتکش متعلق به کشور انگلیس باشد یا اسکورت داشته باشد، ایران بر رفت و آمد آنها و رعایت قوانین بین المللی نظارت خواهد کرد.

دولت انگلیس بهتر است به کشتی های خود توصیه کند خلاف مقررات عمل نکرده در چارچوب قوانین تردد داشته باشد و در جهت تقویت امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس گام بردارد

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین دولت انگلیس به جای رفتارهای نامعقول و در نظر گرفتن اسکورت برای تردد کشتی هایش در تنگه هرمز، مقررات را رعایت کند و در چارچوب قوانین بین المللی از تنگه هرمز و خلیج فارس تردد داشته باشد.

نقوی حسینی ، با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی اسکورت کشتی ها اهمیتی ندارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی با هر کشتی که مقررات را رعایت نکند، تخلف داشته باشد، به هشدارها توجه نکند و پاسخگو نباشد برخورد می کند و کاری ندارد کشتی متعلق به انگلیس است یا اسکورت دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت انگلیس بهتر است به کشتی های خود توصیه کند خلاف مقررات عمل نکرده، در چارچوب قوانین تردد داشته باشد و در جهت تقویت امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عصر روز جمعه ۲۸ تیرماه  یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد. به دنبال این اتفاق سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور از نیروی دریایی سلطنتی خواسته است تا کشتی های حامل پرچم انگلیس را هنگام عبور از تنگه هرمز همراهی کند.