نظر سناتور دموکرات در مورد تحریم ظریف

 «دایان فاینستاین» سناتور ارشد دموکرات ایالت «کالیفرنیا» با انتشار بیانیه‌ای، اقدام خزانه‌داری آمریکا در تحریم «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران را یک اشتباه خواند.

اخبار سیاسی_ بر اساس پایگاه اطلاع‌رسانی سنا آمریکا، فاینستاین در بیانیه خود درباره اقدام ضدایرانی اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: «تصمیم امروز دولت برای تحریم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اشتباه است».

وی ادامه داد: «من بیش از 15 سال است که ظریف را می‌شناسم. گرچه اختلاف نظراتی داشته‌ایم اما او دیپلمات قابلی است».

این سناتور ارشد دموکرات در خصوص استدلال اشتباه دولت ترامپ در خروج از برجام گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ می‌گوید برای وادار کردن ایران به بازگشت به میز مذاکرات، از توافق هسته‌ای ایران خارج شد اما این اقدام، دقیقاً فرصت انجام چنین کاری را محدود می‌کند. این اقدام، ما را به صلح نزدیک‌تر نمی‌کند بلکه بیشتر به اوضاع پرتنش قبلی دامن می زند».

فاینستاین در پایان در خصوص تحریم ظریف گفت: «به جای آنکه وزیر خارجه را برای انجام وظیفه‌اش تحریم کنیم، باید در یک دیپلماسی جدی با وی وارد شویم. تنها راهی که برای (رسیدن به) یک راه‌حل پایدار دیپلماتیک با ایران پیش رو داریم، از طریق گفت‌وگو است، تحریم دیپلمات ارشد آنها، راه تحقق این هدف نیست». 

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز در راستای کارزار تداوم فشار به مردم ایران، ظریف را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. قرارگیری نام افراد در این فهرست، دارایی‌های احتمالی آن‌ها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آن‌ها منع می‌کند.

تحریم ظریف، اندکی پس از آن صورت گرفت که او در سفر به نیویورک و با وجود محدودیت‌های تحمیل‌شده از سوی دولت آمریکا، با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی گفت‌وگو کرد.

پس از بازگشت ظریف از نیویورک، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از اینکه به ادعای او رسانه‌های آمریکایی بلندگو در اختیار ظریف قرار می‌دهند، ابراز خشم کرد.