علم الهدی: آخرِ دست در دست دخترهای نامحرم داشتن اعتیاد است

امام‌جمعه مشهد گفت: توسعه عرصه شهوت‌رانی‌ها سدی مهلک برای جوانان است که آن‌ها را از فعالیت و اثرگذاری بازمی‌دارد و نمی‌گذارد دارای نقش‌آفرینی شود و باعث می‌شود جوان آخر دست در دست دخترهای نامحرم داشته باشد، انتهای این عیاشی‌ها اعتیاد است ،آخرش مواد مخدر است، از کدام جلسه عیاشی و بی‌بندوباری فعال اجتماعی و سیاسی بیرون آمده؟ این در حالی است که از این جلسه‌ها صدها جوان معتاد بیرون آمده است.

اخبار سیاسی-  آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در رواق امام خمینی حرم مطهر برگزار شد، گفت: با توجه به دستور اکید مقام معظم رهبری سخنان ما در خطبه‌های اول در موضوع بیان مصادیق تقوا است چراکه نباید به سفارش تقوا اکتفا شود.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه آشکارترین مصداق تقوا ترک گناه است، خاطرنشان کرد: اینکه انسان برخلاف میل خودش خود را به ترک گناه وادار کند مصداق تقوا نیست، تقوا عبارت از جریان و حالت خاصی از وجود انسان که بر خواسته، فکر، اندیشه و اراده انسان حاکم است که اگر به‌صورت ملکه صورت گرفت هم در وجود انسان خواسته سازی و هم اراده سازی می‌کند.

وی افزود: با حاکمیت تقوا برای انسان خواسته‌ای به وجود می‌آید که گناه صورت نمی‌گیرد، جوانان باید در تبیین تقوا جریان حضرت یوسف را موردبررسی قرار دهند چراکه این جوان یک‌طرف غل و زنجیر است و یک‌طرف آغوش زنان جوان اما یوسف می‌گوید غل و زنجیر و شکنجه‌گاه محبوب‌تر از لذایذ جنسی است.

نماینده ولی‌فقیه بابیان قدرت ملکه تقوا در جریان حضرت یوسف، ابراز کرد: چیزی که بر کانون یوسف حاکم بود و خواسته سازی کرد تا باعث شود او خود را از چنگال زنان آزاد کرد قدرت ملکه تقوا بود، اگر ملکه تقوا بر وجود انسان حاکم شد برای انسان خواسته سازی می‌کند و به غیر خدا توجه ندارد.

امام‌جمعه مشهد با خطاب دادن جوانان پسر و جوان به‌عنوان دل داده امام جواد(ع) اظهار کرد: تقوا وقتی حاکم شد خداخواهی به وجود می‌آید و در نگاه جوان مؤمن، منفورترین چیزها زن آلوده بی‌حجاب بدحجاب لاابالی است و اگر در مقابل او زن آلوده‌ای با قیافه ناهنجار ظاهر شد نه‌تنها نگاه نمی‌کند بلکه به در دید این جوان منفورترین موجود است چراکه این زن در مسیر خداخواهی او قرارگرفته است.

وی افزود: وجود مقدس ائمه(ع) ما صرف‌نظر از جریان الهی، حاکمیت ملکه تقوا در جود آن‌ها بود به همین جهت درراه خداخواهی از همه‌چیز می‌گذشتند، اگر ملکه تقوا حاکم شد باعث می‌شود انسان خودش را از بین ببرد تا خدا خوشش آید.

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: حضرت رضا(ع) نسبت به امام جواد(ع) علاقه خاصی داشتند، در کتاب بحارالانوار نقل‌شده حضرت رضا(ع) زمان تولد ایشان نافله شب را کنار گهواره حضرت برپا می‌کردند و زمان فارغ شدن حضرت لالایی برای امام جواد می‌خواندند.

عضو مجلس خبرگان بابیان اینکه جوان بودن امام جواد(ع) ما را در مسیر جوان‌گرایی قرار می‌دهد، ابراز کرد: مسئله جوان‌گرایی از دو جهت حائز اهمیت است، نکته اول این است ر این مسیر باید نبوغ جوان مورد بهره‌برداری قرار گیرد، این نسل ذخایر و ظرفیتی دارد، باید ذخایر این نسل مورداستفاده قرار گیرد پس جوان‌گرایی در نظام ما به‌عنوان ضرورت مطرح است.

وی با اشاره به جهت دوم ضرورت جوان‌گرایی افزود: جوان‌ها باید در عرصه اجتماع در نشاطی فعالانه وارد فعالیت شوند، حضور جوان بزرگ‌ترین وسیله پرورش جامعه است اگر جوان بانشاط کار پروریده شد جامعه ما رشد کرده است اما اگر جوان رشد نکرد جامعه ما رشد ندارد و نمی‌تواند رسالت خود را اجرا کند.

امام‌جمعه مشهد با تشریح جامعه رشید اظهار کرد: جامعه رشید، جامعه‌ای است که جوان رشد داشته باشد، رشد جوان در نقش‌آفرینی و اثرگذاری است، جوان هر مقدار که احساس کند در جامعه نقش گذار به همان مقدار است که نشاط دارد، نشاط در لذایذ جنسی نیست اشتباه نکنید.

آیت‌الله علم‌الهدی شور و هیجان جوان را در کار، ابتکار، اشتغال و فعالیت و نقش‌آفرینی دانست و اذعان کرد: اگر بنا شد با توجه شرایط جوانی کفیل خانواده شود این جوان نشاط دارد نه یک جوانی که همیشه در حال عیاشی کردن و خوش‌گذرانی کردن لذایذ جنسی است.

وی ادامه داد: توسعه عرصه شهوت‌رانی‌ها سدی مهلک برای جوانان است که آن‌ها را از فعالیت و اثرگذاری بازمی‌دارد و نمی‌گذارد دارای نقش‌آفرینی شود و باعث می‌شود جوان آخر دست در دست دخترهای نامحرم داشته باشد، انتهای این عیاشی‌ها اعتیاد است ،آخرش مواد مخدر است، از کدام جلسه عیاشی و بی‌بندوباری فعال اجتماعی و سیاسی بیرون آمده؟ این در حالی است که از این جلسه‌ها صدها جوان معتاد بیرون آمده است.

وی افزود: کسانی که امروز آمدند برای سودجویی خود ابزار شهوت‌رانی جوان را در قالب توسعه لذت جوان قرار دهند عامل هلاک نسل جوان هستند، امروز در مشهد مشکلی داریم در یک سال 97 32میلیون زائر داخلی و خارجی آمد سال 98 بیشتر خواهد شد در فضایی که 35 میلیون انسان یعنی ده برابر جمعیت می‌آید اینجا بهترین بازار برای پول‌پرستی و درآمدهای نامشروع جریان‌های قدرت است.

خطیب نماز جمعه مشهد ابراز کرد: به‌جای اینکه تولید کنند، در این فضا که 35میلیون نفر از همه‌جا می‌آیند می‌خواهند بازارهای عیاشی را به‌عنوان بازار درآمدزایی خود ایجاد کنند و قربانی این موضوع نیز جوان این شهر است.

نماینده ولی‌فقیه یادآور شد: من از مسئولین شهر و استان در حوزه اجرایی و قضایی و امنیتی تقاضا می‌کنم بازار فساد را برای سودجویی این مفسدان باز نگذارند چراکه این سودجویی‌های کلان نسل جوان را قربانی می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: به اسم نشاط جوانان و آبادی فساد می‌کنند، این‌ها بهانه است این‌ها مهلک‌اند، فکر جوان این‌ها نیست این‌ها جوان پیرو امام رضا(ع) هستند و جوان با این ماهیت منشأ تولید و خودکفایی و استکبارستیزی است که دنیای استکبار را با خاک یکسان خواهد کرد.