مردم ایران در موضوع برجام تمرین صبر کردند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ، با اشاره به اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران گفت: در مورد برجام واقعیت امر این است که فکر نمی کردم گام های اول و دوم کاهش تعهدات برجامی از سوی حاکمیت انقدر نتیجه مطلوب داشته باشد. 

اخبار سیاسی- نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: این درست نبود که ما گوشه رینگ باشیم ؛ هر روز صبح که بیدار می شدیم می گفتند که ترامپ چه تصمیمی گرفته است ، ما در مقابل اینها خیلی کوتاه آمدیم الان که به صورت مصداقی این رفتارها را می سنجیم ،می بینیم که ظاهراً آنها هم متوجه شده اند که با کشور قدرتمندی مثل ایران روبرو هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ،افزود:اگر به خبرگزاری ها و رسانه های غربی نگاهی بیندازیم؛می بینیم که انگلیس و یا کشورهای عربی مانند عربستان را مسخره می کننند و ایران قدرتمند را الگو قرار می دهند.رفتار دنیا نسبت به جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که فرمایش مقام معظم رهبری درست بوده است و نباید در مقابل آن ها کوتاه بیاییم.

 

وی افزود:هر گامی که ما به عقب می آییم  آنها جری تر می شوند؛ هرگامی که ما به جلو می‌آییم آنها سه گام به عقب می روند.این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که سعه صدر و تمرین صبر کشور ما بسیار زیاد بود، تاکید کرد: ببینید چه اقتداری به کشور ما داد ؛پخش شدن اذان در ناو انگلیسی و پایین آمدن پرچم آنها مردم را در این فضای مشکلات اقتصادی، به وجد آورد؛با وجود هزینه ای که پرداخت می کنیم نتیجه ای عاید کشور ما می‌شود و آن اقتدار است.برخلاف کشور عراق که هزینه‌های پرداخت کردند و کشورشان هم نابود شد و رد پای چکمه انگلیسی ها و آمریکایی ها همچنان آنجا وجود دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به کاهش تعهدات برجامی و غنی سازی مطرح کرد: فکر می‌کنم در جهت اقتدار ملی و نه به عنوان ایجاد رعب و هراس ؛ اگر آنها بازهم به تعهدات خود عمل نکردند ، با تمام قدرت گام سوم را ایران اجرا می کند و ترس به دل خودش راه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا و انگلیسی‌ها می خواستند با ما بجنگند ناوهای خودشان را زیر  بُرد موشک‌های ما نمی آوردند، خاطرنشان کرد: وقتی ناوهای خودشان را به خلیج فارس آوردند یعنی می خواهند غرق شوند و این نشان می‌دهد که آنها قصد جنگ ندارند،اگر قصد جنگ داشتند در همان دریای سرخ می ماندند.همه نظامی ها این را می دانند که وقتی در تیررس آتش قرار می گیرند؛ یعنی نمی خواهند بجنگند.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران به رفتار اروپا در مهلت  باقی مانده بستگی دارد، تصریح کرد: من فکر می کنم که اگر اروپایی ها وعده و وعید دادند و وعده فریب دادند؛ گام سوم را در جهت اقتدار ملی باید برداشت و باید اقدام کرد.