ادعاهای بی اساس وزیر کشور بحرین علیه ایران و قطر

راشد بن عبدالله آل خلیفه، وزیر کشور بحرین روز یکشنبه در نشستی مدعی شد که ایران و قطر به دنبال ایجاد فتنه و هرج و مرج در بحرین هستند اما تلاش های آنان ناکام خواهد ماند زیرا وحدت و وفاداری ملت بحرین به پادشاه این کشور سدی در برابر این تلاش ها خواهد بود.

اخبار سیاسی- وی با طرح این ادعا که دخالت های قطر و ایران در امور بحرین مساله جدید نیست گفت: اگر ایران شیعیان بحرین را هدف قرار داده است، قطر هر دو فرقه ( شیعه و اهل سنت) را قرار داده است.

وی مدعی شد که ایران با دخالت در امور بحرین فرقه گرایی ایجاد می کند اما قطر جامعه بحرین را هدف قرار داده است و به دنبال آسیب زدن به روابط خانوادگی این کشور است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش های فراوانی برای ایجاد صلح و ثبات و امنیت در منطقه کرده است و اخیرا به منظور حل بحران های منطقه وزیر خارجه کشورمان پیشنهاد امضای معاهده عدم تعرض به همسایگان را مطرح کرد.

مقامات بحرین اخیرا دو جوان شیعه به نام احمد عیسی الملالی وعلی محمد العرب را اعدام کردند. یک مسئول در سازمان حقوق بشر گفت اعدام‌های اخیری که توسط مقامات بحرین در حق شهروندان صورت گرفت، نشان می‌دهد که سیاست آل خلیفه، بحرین را به سمت فاجعه می‌کشاند و سرکوب‌گری که این خاندان در پیش گرفته است در نهایت بازتابی منفی داشته و پیامدهای منفی بر روی بحرین و همپیمانانش می‌گذارد.