نماینده جریان حکمت در ایران: به دنبال تغییر دولت عبدالمهدی نیستیم

سید ضرغام حسینی، نماینده جریان حکمت ملی عراق در ایران در نشستی به مناسبت دومین سالگرد تاسیس جریان حکمت ملی با اشاره به نقش و تاثیرگذاری رسانه‌ها و اصحاب رسانه در ارتباط هر چه بهتر دو ملت و دولت عراق اظهار داشت: در میان همسایگان عراق، ایران از اهمیت بیشتری برای ما برخوردار است. هم از نظر اشتراکات فرهنگی و هم همکاری‌های دو دولت.

اخبار سیاسی_ وی با بیان اینکه در شرایط کنونی منطقه نقش رسانه‌ها و اصحاب رسانه در شرایط فعلی نمود بیشتری پیدا کرده است، گفت: عراق تلاش می‌کند به عنوان میانجی نقش مهمی در کاهش تنش در منطقه ایفا کند و در این راستا جریان حکمت ملی به رهبری حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم نیز به واسطه ارتباط خوب و موثری که با کشورهای عربی و منطقه دارند، تاکنون قدم‌های موثری را در راستای تکمیل تلاش‌های میانجی‌گرایانه دولت برداشته‌اند.

نماینده جریان حکمت ملی عراق در تهران در ادامه با اشاره به سابقه این جریان عنوان کرد: درست است که اکنون دومین سالگرد تاسیس جریان حکمت است، اما این جریان از تاریخچه‌ای بیش از صد سال برخوردار است، و در طی این دو سال ما به دنبال نقش و جایگاه دادن به جوانان و بانوان بوده‌ایم و در این راستا توانسته‌ایم عملکرد موفقی داشته باشیم.

حسینی با تاکید بر روابط خوب جریان حکمت و خاندان حکیم با عادل عبدالمهدی در گذشته و حال تصریح کرد: تصمیم به قرار گرفتن در جایگاه منتقد دولت در راستای کمک به دولت و اصلاح امور مدیریتی و خدماتی گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد بال دوم مردم‌سالاری که همان معارضه ملی و سازنده و برپایه قانون اساسی است هستیم، گفت: به همین خاطر در جایگاه منتقد دولت قرار گرفتیم. همچنین با ایجاد دفاتر خدمات‌رسانی به مردم در تمام شهرهای عراق گام‌هایی را در راستای کمک به مردم و دولت برداشته‌ایم.

نماینده جریان حکمت ملی عراق در ایران در پایان تاکید کرد: جریان حکمت ملی بهترین رابطه را با عادل عبدالمهدی دارد و ما به دنبال تغییر دولت و نخست وزیر نیستیم.