مارهای خوش و خط خالی که در آستین می پرورانیم!/ ارزش های انقلاب و فقر جامعه دستاویز طعنه های نماینده مجلس

اخبار سیاسی- نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی پیشتر در اظهاراتی غیرمسئولانه گفت: « وقتی می خواهیم انقلاب را به همه جا صادر کنید، وقتی می‌خواهید در غار زندگی کنید و با همه دنیا بجنگید، باید سختی‌های بیشتری را تحمل کنید!»

دکتر محمد فروزان، دکترای برنامه ریزی شهری در گفتگوی اختصاصی با افکارنیوز ، و در رابطه با این اظهارنظر اظهار داشت: این نوع سخنان آن هم از سوی یک نماینده مجلس بسیار جای تعجب و شگفتی دارد. در اینجا نماینده محترم سه مسئله مهم را مطرح نمودند. نخست صدور انقلاب ، دوم در غار زندگی کردن و نهایتا تحمل سختی های بیشتر. در هر سه مسئله ادبیات مطرح شده سخیف و کاملا مبتنی بر اهانت به ملت شریف ایران و ارزش های انقلاب اسلامی بوده است.

وی در ادامه و در تشریح این سه مسئله اهانت آمیز از سوی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه ابراز داشت: مسئله نخست صدور انقلاب اسلامی است. بله، مادامی که استعمارگران به ظلم و ستم خود علیه جوامع مستضعف ادامه بدهند، صدور انقلاب اسلامی نیز ادامه خواهد داشت. نماینده محترم بایستی می دانست که  رسالت جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام سیاسی برآمده از انقلاب اسلامی، آماده کردن و بیدار ساختن توده های مسلمان و مستضعف جهان از وضعیت ناعادلانه استضعاف ناخواسته و ناخودآگاه است. لذا ماهیت اصلی صدور انقلاب در اندیشه های حضرت امام(ره) رسیدن ملت های مستضعف به حق واقعی خود و رهایی از بند استعمار و استکبار است. از طرفی جای تعجب بسیار زیادی وجود دارد که نماینده محترم هنوز پس از گذشت این همه سال تفاوت میان صدور انقلاب به صورت مسالمت آمیز و قهرآمیز را نمی دانند. در واقع، مقوله صدور انقلاب از نظر استراتژی ها و ابزار، به دو دسته مسالمت آمیز  و روش قهر آمیز دسته بندی شده است و با بررسی بیانات امام خمینی(ره) می توان به این نتیجه رسید که ایشان بر ابزار مسالمت آمیز صدور انقلاب نظر داشته اند. آن حضرت در بحث توسعه و صدور انقلاب اسلامی از راه های فرهنگی و تبلیغی و ارائه ارزش های اسلامی و آگاهی بخشی به مستضعفان و مسلمانان تحت ستم بدون دخالت مستقیم و روش فیزیکی در امور سایر کشورها اعتقاد داشته اند.

دکتر محمد فروزان در رابطه با تشریح و تبیین مسئله دوم یعنی «در غار زندگی کردن» تصریح کرد: مقوله در غار زندگی کردن را می توان از دو بعد مورد تحلیل قرار دارد. بعد نخست به معنی انزوا و در گوشه ای به حیات خود ادامه دادن است و بعد دوم را می توان به عقب ماندگی و فقر کشور ارتباط داد. اگر مقصود نماینده محترم بعد نخست یعنی انزوا باشد از اساس کلام اشتباهی است. شما ببینید امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران به لحاظ امنیتی و حراست از مرزهای خود به بالاترین میزان رسیده است. حرف اول و آخر در منطقه خلیج فارس را کدام کشور می زند؟! کدام کشور توانست مستقیما با تروریسم مبارزه کرده و تکفیری هایی همچون داعش، النصره و ... را ازمیان بردارد؟! از طرفی، اگر کشور منزوی بودیم چرا امروز ترامپ آرزوی دیدار با مسئولین بلند مرتبه کشورمان و رویای سفر به ایران را دارد؟! چرا مدام سفیر و پیک از کشورهایی همچون ژاپن و فرانسه و .... را به کشورمان اعزام می کند؟! چرا پس از اسقاط پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی نفتی بریتانیا صدایشان هم در نیامد؟!

 بنابراین بنده معتقدم نه تنها ما منزوی نیستیم بلکه به جرئت می توانم ادعا کنم کانون نخست تحرکات منطقه ای و حتی جهانی هستیم. توانمندی هسته ای، قدرت موشکی و ده ها قدرت و دانش بومی دیگر، جمهوری اسلامی ایران را به نقطه تمام سیاست ها و استراتژی های بین المللی مبدل گردانیده است.

وی در تبیین و تشریح بعد دوم «در غار زندگی کردن» اذعان داشت: اگر به بعد دوم مقصود نماینده محترم، یعنی محرومیت و فقر کشور توجه کنیم، بله! بنده نیز با ایشان موافقم. در واقع سیاست ها و تدبیرهای امثال ایشان و دیگر مسئولین وضعیت معیشت، اقتصاد، اشتغال، مسکن، ازدواج و ... را به این حال و روز انداخته است، وگرنه کشوری که امروز در عرصه موشکی چهارمین قدرت جهان است، چگونه نمی تواند در عرصه های مسکن، خودروسازی، انرژی، اقتصاد و ... به قدرت های برتر دنیا مبدل شود؟! لذا باید کلاه ها را بالاتر بگذاریم! این اهانت بزرگ به جامعه، ملت شریف ایران و ارزش های انقلاب است که بعضا مسئولین و متولیانی که با عینک ها و ارزش های غرب مآبانه بر صدارت و امور مهمی قرار می گیرند و شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورا را به این حال و روز می اندازند. لذا این مسئله اصلا قابل پذیرش و توجیه نمی باشد.

دکتر محمد فروزان در تشریح «تحمل سختی های بیشتر» که از سوی نماینده مردم دماوند و فیروزکوه مطرح گردید خاطرنشان کرد: تحمل مشقت ها و سختی ها اساس جامعه اسلامی است. مگر می شود برای رسیدن به اهداف سختی ها و مشقات را به جان نخرید؟! مگر در سال های دفاع مقدس که تقریبا با تمام دنیا جنگیدیم کم مشقت و دشواری داشتیم؟! با دستانِ بعضا خالیِ رزمندگانی که معجزه گر بود به پیروزی بزرگ رسیدیم. لذا، تحمل دشواری ها اساس یک نظام علوی و انقلابی است. اما بنده با قاطعیت معتقدم که این سختی ها بیش از آنکه نتیجه تحریم ها باشد، نتیجه ندانم کاری ها و سیاست های خام بسیاری از مسئولین است. به عبارتی خود کرده را تدبیر نیست! امروز هم مسئولین اقتصادی و روابط خارجی مسئله تحریم را مطرح کرده و تمامی ناکارآمدی ها و ضعف های خود را به گردن تحریم ها می اندازند! مگر ما در این چهل سال تحریم نبودیم؟! تحمل سختی های بیشتری که نماینده محترم مجلس مطرح می کنند بیش از هر چیزی نتیجه ندانم کاری و فقر علم و دانش و تخصص بسیاری از مسئولین است وگرنه باور کنید اگر به جوانان انقلابی عرصه فعالیت داده شود خواهید دید که قدرت اقتصادی کشور نیز به سان قدرت موشکی در رتبه های برتر جهانی قرار خواهد گرفت.

دکترای برنامه ریزی شهری در پایان خاطر نشان کرد: در هر صورت اهانت به ارزش های انقلاب و راه مقاومت در مکتب تشیع علوی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. ای کاش نمایندگان محترم و مسئولین رده های اجرایی یکبار شهامت نقد پذیری داشته باشند. در کشور ما برخلاف جوامع دنیا مسئولین به گونه ای سخن می گویند که گویا همه چیز گل و بلبل است، لذا حق هیچگونه اعتراض و نقدی را علیه خود قائل نیستند.