نخست وزیر هند بابت جنایت اخیر در کشمیر باید محاکمه شود

مجمع تشکل‌های بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای، خواستار مجازات مودی نخست وزیر هند در دادگاه‌های بین‌المللی به دلیل سرکوب مردم مظلوم کشمیر شد.

اخبار سیاسی-​ متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

«این روزها که خبرهای تلخی از سرکوب مردم مظلوم کشمیر می آید امت اسلامی، سازمانها و فعالان حقوق بشری و رسانه های پر مدعا کجایند که فریاد مظلومیت همنوعان خود را به دنیا برسانند؟

حرف ما همان حرف خمینی کبیر است که فرمود: اگر توحید کلمه کنید، چطور هندوی بدبخت می تواند کشمیر عزیز را از ما بگیرد.

کسی که خود را نخست وزیر ملتی یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون نفری مینامد چگونه خود را بازیچه و دنباله رو، انسان نماهایی، مانند نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی قرار میدهد و درس زن و کودک کشی و مسلمان کشی او را پس میدهد؟ آری کسی که نتانیاهو را برادر و دوست نزدیک خود بنامد در رفتارش نیز همانند او خواهد بود.

در دوره جدید نخست وزیری آقای مودی چرخشی آشکار در سیاست های دولت هند نسبت به مسلمانان دیده می شود که جای نگرانی دارد.

قرنهاست مسلمانان در کنار دیگر ادیان و مذاهب در هندوستان با مسالمت زندگی می‌کنند. ملت هند باید هوشیار باشند که چه دستهایی در حال کشاندن این تمدن با عظمت و این مردم شریف به سوی تفرقه و دشمنی است.

ملت هند نباید اجازه دهند دولتشان بازیچه مجموعه حقیری مانند رژیم صهیونیستی قرار گیرد و اهداف تفرقه افکنانه و نژادپرستانه آن را دنبال کند.

نهادهای حقوق بشری و دادگاه های بین المللی لازم است، مسببان جنایات اخیر در کشمیر عزیز از جمله آقای مودی را مورد تعقیب قضایی بین المللی قرار دهند و به جرم جنایت علیه بشریت و نسل کشی محاکمه و محکوم کنند.

در پایان ۷۸ عضو فعال مجمع تشکل های بین الملل، ضمن محکومیت رفتار غیر انسانی دولت هند، آن را نقض آشکار حقوق بشر دانسته و از امت اسلامی، تمامی ملت های بیدار، دُوَل آزاد اندیش، سازمانهای بین المللی و رسانه های جهانی میخواهد که بدون فوت وقت در حمایت از مردم مظلوم کشمیر دست به اقدامات عملی زنند و از ریخته شدن خونهای بیشتر و روا داشتن ظلمی فراتر در حق این ملت مظلوم جلوگیری کنند.»