ترس آمریکا از قدرت تسلیحاتی ایران/ یاوه گویی پمپئو علیه ایران و حاج قاسم سلیمانی

اخبار سیاسی- سردمداران آمریکا برای جلوگیری از قدرت ایران و نفوذ آن در جهان تمام تلاش خود را انجام می دهند، چهره های مشهور سیاسی ایالات متحده هر روز نقشه ای تازه برای ایران می کشند تا بتوانند جمهوری اسلامی را دچار ضعف و زوال کنند اما نه تنها راه به جایی نبرده که مقاومت ملت ایران در مقابل تحریم ها نشان داده آمریکا به اهداف شوم خود دست پیدا نخواهد کرد.

به گزارش افکارنیوز، مایک پمپئو وزیر افراطی خارجه آمریکا که همواره روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد اخیرا پیامی توئیتری را منتشر کرده و با انتشار تصویر یک ساعت شمار نسبت به انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و پایان ممنوعیت سفر حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس هشدار داده است.

پمپئو در توئیتر خود نوشت نوشت: ساعت در حال تیک تاک کردن است. زمان باقیمانده تا انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران و اتمام ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی به پایان نزدیک می شود.

اما تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران تحریم هایی است که در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ برای ممنوعیت فروش سلاح به ایران و صادرات سلاح از ایران وضع شد و پس از اجرایی شدن برجام توافقی صورت گرفت که این تحریم ها ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ و پس از آنکه گزارش‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرد، برداشته شود.

اما پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، ایالات متحده با خروج از برجام تحریم های خود را درباره ایران از سر گرفت و حتی رئیس جمهور آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروههای تروریستی قرار داد.

فلاحت پیشه در واکنش به پیام توئیتری وزیر خارجه آمریکا درباره تحریم تسلیحاتی سازمان ملل برای ایران و ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی، گفت: ذیل 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌هایی متوجه دولت، مسئولان و برنامه‌های نظامی و موشکی ایران شد که بخشی از آنها با برجام مرتفع شد، توئیت آقای پمپئو نشان از استیصال و ضعف دولت آمریکا در اثرگذاری بر سازمان‌ ملل دارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکایی‌ها از سال 1995 تا 2000 میلادی تلاش کردند تا پرونده ایران را به شورای امنیت بکشانند و تحریم‌هایی که از طرح‌های داماتو شروع شد و در نهایت به کادسا ختم شد را در قالب تحریم‌های سازمان ملل فرامرزی کنند اما در قالب برجام سطوحی از آنها رفع شد.

وی افزود: در قالب برجام سطوحی تعیین که یکی از آنها برنامه تسلیحاتی ایران بود بر هیمن مبنا 15 ماه دیگر ایران بدون هیچ منع بین‌المللی می‌تواند در دنیای اسلحه امروز حاضر باشد، اگر آمریکایی‌ها هم منعی قرار دهند قطعا مغایر قطعنامه 2231 سازمان ملل عمل کردند.

فلاحت پیشه یادآور شد: این موضوعات موجب یأس مقامات آمریکایی شده تا جایی که موضوع را به عرصه رسانه بکشانند، دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری آقای ترامپ فراخوان‌های فراوانی را برای اینکه خود را در جایگاه دکترین بین المللی قرار دهند، منتشر کرده اما کشورها با آنها همراهی نکردند. انگلستانی‌ها هم تنها در اظهارات خود و در یک جابه‌جایی ناو با دولت ترامپ همراهی کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رژیم صهیونیستی هم تنها در بیان اظهارات خود همراهی با دولت آمریکا را اعلام کردند زیرا جرأت نمی‌کنند نیروهای نظامی خود را نزدیک آب‌های سرزمینی ایران کنند. توئیت آقای پمپئو نشان از انزوای بسیار دولت ترامپ در جامعه جهانی دارد.

عضو کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش دیگر تویئت وزیر خارجه آمریکا مبنی بر برنامه ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی، گفت: قاسم سلیمانی هیچ گاه در قالب ساز و کار قطعنامه‌ای عمل نکرده و رهبر جنگ نامتقارن منطقه و بزرگترین رهبر جنگ‌های نامتقارن دنیای امروز است، حضور در عرصه‌های مختلف خود را هم در این محدوده تعریف می‌کند اما طرح این موضوع در پیام وزیر خارجه آمریکا نشان از نزدیک شدن به شکست جدی در عرصه حقوقی میان سازمان های بین المللی است که بسیار برای آنها ناگوار است.

همچنین علاء الدین بروجردی دیگر نماینده مجلس در این خصوص می گوید : با توجه به اینکه آمریکا عامل اصلی بحران‌های متعدد در منطقه و به وجود آورنده سازمان‌های تروریستی و آشوبگر مانند داعش، تامین کننده سلاح کُشتار مردم بی‌گناه فلسطین و یمن و عامل تمام بدبختی‌ها در سوریه، عراق و افغانستان است؛ بنابراین اگر قرار به تحریم تسلیحاتی باشد این آمریکا است که باید به دلایل مذکور تحریم تسلیحاتی شود.

وی  تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین عامل ایجاد امنیت، آرامش و مقابله با بحران‌ها و مبارزه با تروریسم در منطقه است. نقشی که جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق ایفا کرد سبب شد تا مورد تایید همه کشورهای منصف جهان قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: پیام وزیر خارجه آمریکا صرفا یاوه گویی بدون هیچ ارزش سیاسی است. موضوع ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی هم به دلیل نقش مهم وی در مبارزه با داعش در سوریه است، قاسم سلیمانی شایسته دریافت بزرگترین جایزه صلح بین‌المللی است از این رو مایک پمپئو به دور از منطق سیاسی به بیان چنین اظهاراتی پرداخته است.