وزیر کشور: مرز خسروی بازگشایی می شود

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، عصر امروز (شنبه 26 آبان) با یاسین الیاسری وزیر کشور عراق دیدار کرد و دو طرف برای سهولت زائران اربعین تفاهم نامه ای را به امضا رساندند.

اخبار سیاسی_ وزیر کشور در این دیدار با اشاره به این موضوع که مرز خسروی بر اساس این توافقنامه بازگشایی خواهد شد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه روادید لغو شد، همچنین سطح خدمات و تسهیلات در حوزه‌های دیگر را برای زائران اربعین افزایش خواهیم داد‌.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه امنیت مرزها تقویت خواهد شد.

رحمانی فضلی تصریح کرد: همکاری میان وزارت کشور ایران و عراق رو به افزایش و بهبود است و در این چند سال شاهد همکاری های مناسبی در حوزه‌های امنیت مرزها، تبادلات مرزی و در ایام اربعین بودیم.

وزیر کشور ضمن تشکر از دولت عراق برای همکاری بیشتر، گفت: رئیس جمهور در سفری که به بغداد داشتند پیگیر مسائل بسیاری همچون موضوع اربعین بودند و ما امسال شاهد هستیم که با لطف الهی مرز خسروی بازگشایی می‌شود. همچنین روادید لغو و سطح خدمات و تسهیلات در حوزه های دیگر افزایش می یابد.

وی بیان کرد: در جلسه امروز و بر اساس تفاهم نامه همه موارد همچون روابط دو جانبه، روابط امنیتی، مرزی و پلیس دو کشور به امضا رسید که این تفاهم نامه گام بلندی برای افزایش همکاری، تقویت روابط و بهبود شرایط در داخل ایران و عراق، استانهای آنها و ما در استان‌های مرزی است.

رحمانی فضلی در پایان گفت: امیدواریم امسال اربعین باشکوه‌تر و موثری داشته باشیم و مردم مسلمان ایران و عراق بتوانند در جهت اعتلای فرهنگ حسینی و اربعینی فعالیت بیشتری کنند.