توصیه آیت الله صافی گلپایگانی به هند

در بیانیه آیت الله صافی گلپایگانی درپی حوادث کشمیر آمده است: حوادث ناگواری که هم اکنون در کشمیر هند در حال وقوع است قلب هر انسان آزاده‌ای را آزرده و متأثر می‌کند. مردم بی‌گناه و مظلوم کشمیر، کدام جرم و گناهی را مرتکب شده‌اند که امروز با شدیدترین ظلم و ستم مأموران نظامی هند مواجه هستند، خانه و کاشانه خود را از دست داده و تعداد زیادی از ان‌ها شهید و مجروح و تعدادی هم در زندان‌ها با شکنجه‌های قرون وسطایی روبرو هستند.

اخبار سیاسی- در این بیانیه اضافه شده است: متأسفانه دولت‌های اسلامی به دولت مرکزی هند حتی یک تذکر هم نمی‌دهند. اگر همه دولت‌های اسلامی باهم متحد بودند و در مقابل این جنایت بزرگ اقدام واحد می‌کردند حتماً دولت هند دست از این حرکات وحشیانه خود برمی‌داشت.

در این بیانیه یادآورشده است: چرا جامعه بشری، مدعیان حقوق انسان‌ها و سازمان ملل و نیز سازمان کنفرانس اسلامی سکوت نموده و این جنایات را علیه انسان‌های بی‌دفاع و مظلوم محکوم نمی‌کنند؟

در این بیانیه خاطرنشان شده است: ما ضمن محکوم کردن این حوادث ضد بشری در هند و در جا‌های دیگر از دولت مرکزی هند می‌خواهیم هرچه زودتر حقوق مردم بی‌گناه کشمیر را رعایت کرده و به جنایات خود خاتمه دهد. ادامه این حرکت ضد انسانی برای کشور هندوستان که خود را مدافع حقوق ادیان و اقوام گوناگون می‌داند موجب ننگ و ذلت و خواری می‌باشد.