جوانان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم هستند

 امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده  فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح دیروز دوشنبه در مراسم بیانیه گام دوم انقلاب که در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: جوانان مخاطب اصلی این بیانیه هستند که رهبر انقلاب هم در این بیانیه به آنها اشاره زیادی داشته اند.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: زمانی که انقلاب اسلامی پیروز شد جهان به دو قطب شرق و غرب تقسیم شده بود و هیچ کشوری در آن زمان نبود که به یکی از این دو قطب وابستگی نداشته باشد؛ به نحوی که اندیشه ها و ساختارهای اصلی این کشور ها مانند تشکیلات دولتی، سازمان های اقتصادی و نیروهای نظامی این کشور ها با پیروی از قطب های شرق و یا غرب شکل گرفته بود. این وابستگی ها به گونه ای بود که در صورت وقوع جنگ با هماهنگی این دو قطب انجام و با یکدیگر توافق می کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به حرکت عظیم امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی حضرت امام خمینی (ره) با ندای حق طلبانه یک قطب جدید با شعار نه شرقی و نه غربی ایجاد شد.

او ادامه داد: ایشان برای اولین‌بار دین و دنیا را در کنار یکدیگر قرار داد و تفکرات این دو قطب را به چالش کشید. البته غرب و شرق که تحمل دیدن این قدرت را نداشتند و شروع به توطئه و دسیسه چینی کردند.

نصیرزاده در ادامه با اشاره به توطئه های گوناگون دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از توطئه های دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی و کشورمان، تحریک قومیت ها بود. اوایل سال ۵٨ بود که در اخبار که مطرح می شد خبر تاسیس حزب های گوناگون جدایی طلب در کردستان مطرح می شد. آنها قائله های گوناگونی را در خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، گنبد ایجاد می کردند.

او افزود: گروه های سیاسی متعددی با عناوین مختلف در کشور تشکیل شده بودند که اغلب رهبرانی پرمدعا داشتند. به نحوی که این گروه های مانند اکثریت، اقلیت، حزب توده و منافقین هر روز در مقابل دانشگاه تهران بحث های سیاسی می کردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه با اشاره به آغاز تحریم های اقتصادی از ابتدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان انقلاب اسلامی از همان ابتدای انقلاب اسلامی با آغاز تحریم های اقتصادی سعی در وارد آوردن فشار بر ملت ایران داشتند و این تحریم ها به قدری شدید بود که دولت مجبور به جیره بندی کالاهای اساسی و چاپ کوپن شد.

او افزود: تحریم های نظامی نیز به شدت بر علیه کشورمان اعمال شد و در همین زمان بود که با تحریک برخی گروه ها دست به ترور با هدف ایجاد ناامنی زدند که علاوه بر مقامات کشوری و لشکری مردم عادی را نیز شامل می شد. در دوران جنگ تحمیلی نیز توطئه های زیادی را علیه ما ترتیب می دادند. به نحوی که کشوری مانند افغانستان هم از مرزهای شرقی به کشورمان حمله کرد. این توطئه ها برای این انجام شد که به هر نحوی که شده انقلاب شکست بخورد.

نصیرزاده در ادامه با اشاره به شدت این توطئه ها تصریح کرد: هر کدام از اقداماتی که علیه کشورمان انجام شد کافی بود تا کشوری را از پای درآورد، اما انقلاب با وجود تمام مشکلات رشد کرد و به تعالی رسید.

او با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای جوانان است، گفت: جوانان باید پرشورتر این راه را ادامه دهند. امروز جوانان پیشران جمهوری اسلامی ایران هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: جوانان باید با استفاده از تجربیات ۴۰ سال گذشته جایگاه جمهوری اسلامی را بالا ببرند، چرا که جوانان به فناوری‌های روز مسلح هستند.

او با بیان اینکه در ادامه مسیر انقلاب اسلامی با استکبار جهانی با چالش‌هایی مواجه ایم، ادامه داد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ما در مواضع تدافعی قرار داشتیم؛ اما امروز دشمن از اینکه جبهه مقاومت ایران اسلامی را الگو قرار داده و در مرزهای رژیم صیونیستی حضور دارند ملت ایران را محکوم به تحریم کرده‌اند.

نصیرزاده ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران مرزهای تدافعی خود را هزاران کیلومتر ورای مرزهای خود تعریف کرده است و به دلیل درخواست دولت های قانونی برای مبارزه با استکبار جهانی در آنجا حضوری مستشاری دارد.

امیر نصیرزاده با اشاره به سفر هفته گذشته فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه به ایران، گفت: در دیدار با این فرمانده، به او گفتم شما میگ ۲۱ دارید؟ گفت که میگ-۲۱ فقط در نشریات آمده است، اما در حقیقت هیچ وقت به ما تحویل داده نشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی هوایی نیکاراگوئه به طور کلی ۱۲۰۰ نفر بود، ادامه داد: فرمانده نیروی هوایی این کشور می‌گفت که من رفتم صنایع دفاعی شما را دیدم و الان می‌فهمم که چرا امریکا از شما وحشت دارد و می‌ترسد.

وی افزود: فرمانده نیروی هوایی نیکاراگوئه گفت که انقلاب ما در نیکاراگوئه حدودا ۱۵ سال به دست غیرانقلابی‌ها افتاد و آن را به انحراف کشاندند، اما شما چهل سال است ثابت قدم مانده‌اید و آرمان‌های انقلاب شما پابرجا مانده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه زمانی ما متکی به کشورهای دیگر بودیم اما امروز ما سلاح می‌سازیم، گفت: امروز آمریکا و استکبار به ما می‌گویند چرا سلاح و موشک می‌سازید؟! و این یعنی پیشرفت.

او افزود: امروز آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت ما به دنبال ائتلاف جهانی است و خیلی از کشورها به دلیل اینکه تردید دارند که این ائتلاف موفق خواهد شد یا نه در این ائتلاف شرکت نکردند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از مهمترین و بندهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد: دشمن امروز با جنگ نرم به دنبال از بین بردن سبک زندگی اسلامی است.