پمپئو خروج از برجام را ناشی از عقلانیت آمریکا خواند

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس خروج این کشور از برجام را اقدامی ناشی از عقلانیت آمریکا توصیف کرد!

اخبار سیاسی- مجری سی بی اس از پمپئو پرسید: به موضوع تنگه هرمز برویم، چون مقامات ارشد ایرانی - همانطور که می‌دانید - در مقابل ما محکم ایستادند و می‌گویند که آمریکا باید با عقلانیت اقدام کند. یک مقام ایرانی گفت اگر آمریکا در آنجا (تنگه هرمز) اقدام کند عواقب وخیمی خواهد بود. اوضاع هم اکنون در تنگه هرمز چگونه است؟ 

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ مدعی شد: خبر خوب این است که ما داریم با عقلانیت رفتار می‌کنیم. خروج ما از برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) عقلانیت است، چون (برجام) باعث می‌شد که ایران در مسیر سلاح هسته‌ای قرار گیرد. رئیس جمهور ترامپ مصمم است که اجازه چنین کاری را ندهد. ما راهبرد خود در خاورمیانه و کارمان با ایران را به اجرا درآوردیم تا به آن‌ها بگوئیم که شما نمی‌توانید کارزار ترور را در اروپا (!) اجرا کنید، شما نمی‌توانید تلاش‌های تروریستی (مقابله با تروریست‌ها) را در سراسر خاورمیانه انجام دهید و شما نمی‌توانید برنامه تسلیحات هسته‌ای داشته باشید! ما مجموعه‌ای از تحریم‌ها را اعمال کردیم که حکومت ایران را از ثروت محروم کرد.