گزارش احمد شهید ظلمی نابخشودنی است

به گزارش افکارنیوز، مرتضی بختیاری وزیر دادگستری در گفتوگو با فارس، با اشاره به گزارش اخیر احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ایران گفت: یکی از علتهایی که جمهوری اسلامی ایران در پذیرش نماینده یا گزارشگر ویژه حقوق بشر با تأمل عمل میکند، به خاطر این است که در طول ۳۳ سال گذشته هیچ وقت ما صداقتی از حقوق بشر سازمان ملل متحد ندیدهایم.

وی در این زمینه افزود: سازمان ملل متحد با مسائل حقوق بشری و به خصوص با کشورهایی که با آنها چالش‌ دارد، برخوردی کاملاً سیاسی می‌کند.

وزیر دادگستری همچنین تصریح کرد: متأسفانه احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل نیز خواسته یا نخواسته در همین دامن گرفتار شده است.

بختیاری در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که بالاترین خسارت را از اقدامات تروریستی دیده و در رابطه با حقوق و کرامت انسانی بالاترین سرمایه گذاری را کرده است از این رو چرا باید در گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل این چنین علیه ایران سیاه‌نمایی شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ما گزارش احمد شهید را ظلمی نابخشودنی می‌دانیم، تأکید کرد: البته ملت‌ها بیدار و هوشیار هستند و وقتی برای خواندن گزارش‌هایی این چنینی نگذاشته و نخواهند گذاشت چرا که صداقت را در رفتار گزاشگران حقوق بشر سازمان ملل ندیده‌اند.

بختیاری ادامه داد: ملتهای هوشیار، حقوق بشر را ابزار سیاسی در اختیار قدرتمندان، چپاولگر و زورگویان جهان میدانند.