گام سوم کاهش تعهدات برجام منوط به رفتار و اقدامات اروپایی ها

جلال میرزایی در توضیح برنامه جمهوری اسلامی ایران برای گام سوم کاهش تعهدات برجام ، گفت: دولت تاکنون به خوبی عمل کرده، موضع گیری آنها نیز حساب شده است. پیش از این نیز آقای روحانی و وزیر امور خارجه از تعریف گام سوم کاهش تعهدات برجام خبر داده اند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقامات اروپایی همچنین عنوان داشتند که فرصتی هم به اروپایی‌ها که دغدغه امنیت منطقه را دارند، داده شده تا بتوانند به تعهدات خود در برجام عمل کنند بنابراین در صورتی که تا 18 شهریور ماه اروپایی ها قدمی بردارند ایران منعطف برخورد خواهد کرد.

وی افزود: برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجام منوط به رفتار و اقدامات اروپایی ها است، سیاست جمهوری اسلامی بر مبنای تعامل است اما انجام تعهدات یک جانبه نمی شود.

میرزایی یادآور شد: ایران تاکنون یک جانبه عمل نکرده اما در حال حاضر تحت تاثیر افکار عمومی نمی تواند به این شیوه ادامه داد لذا در صورتی که اروپایی ها به تعهدات خود جامه عمل نپوشانند ما گام سوم کاهش تعهدات را قاطعانه برخواهیم داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دایره اقدامات ایران در گام سوم تعریف شده و مشخص است اما نمی توان آنها را اعلام کرد، این اقدامات از افزایش غنی سازی تا خروج از پروتکل الحاقی را شامل می شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سخنگوی وزارت خارجه ایران در روزهای اخیر اعلام کرد که گام سوم در حال طراحی و متناسب با شرایطی است که پیش روی ایران و سایر کشورهای باقیمانده در برجام قرار دارد.