حمله موشکی صهیونیست‌ها به دمشق؛ نتانیاهو به ایران تهمت زد

منابع محلی در سوریه بامداد یکشنبه از شنیده شدن صدای چند انفجار در آسمان شهر « دمشق » خبر دادند.

اخبار سیاسی-​ خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که پدافند هوایی ارتش برای مقابله با اهداف متخاصم، فعال شده است.

نکته مهم درباره تحولات امشب دمشق این است که علی‌رغم سکوت معمول رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره حملات هوایی به سوریه اما این بار خبرنگاران اسرائیلی از لحظات اول شروع به انتشار اخبار در انفجارهای دمشق کردند.

برخی منابع خبری نیز گزارش دادند که احتمالا جنگنده‌های اسرائیلی چند موشک به فرودگاه نظامی «المزه» در جنوب دمشق شلیک کرده‌اند. گفته می‌شود حداقل ۴ انفجار بزرگ بر فراز دمشق رخ داده و دست‌کم هشت آتش‌بار پدافندی در حال عملیات است.

در پی وقوع انفجارها در آسمان دمشق، ارتش رژیم صهیونیستی وضعیت امنیتی در شمال سرزمین‌های اشغالی را به حالت هشدار افزایش داد.

با گذشت سی دقیقه از انتشار اخبار در این باره، خبرگزاری سانا گزارش داد که حملات هوایی دشمن هنوز ادامه دارد و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز ضمن مقابله با آنها،‌ تعداد زیادی از موشک‌های متخاصم را در منطقه جنوبی دمشق ساقط کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی کم‌سابقه حمله هوایی به پایتخت سوریه را تایید کرد و مدعی شد این حمله با هدف جلوگیری از ارسال پهپادهای تهاجمی از سوی ایران به حریم هوایی فلسطین اشغالی بوده است.

نیروی هوایی اسرائیل نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «به تعدادی از اهداف تروریستی در روستای عقربا در جنوب دمشق در سوریه از جمله نیروهای ایرانی که قصد ارسال تعدادی پهپاد تهاجمی علیه اسرائیل را داشتند، حمله کردیم».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز ضمن تایید حمله هوایی به سوریه، مدعی شد: «در عملیاتی بزرگ، ما مانع حمله نیروهای ایرانی و شبه‌نظامی به اسرائیل شدیم. تکرار می‌کنم؛ ایران در هیچ جایی مصونیت نخواهد داشت. نیروهای ما در تمام جهات با ستیزه‌جویی ایران مقابله می‌کنند».

نتانیاهو در ادامه یاوه‌گویی‌هایش علیه ایران افزود: «من به ارتش دستور دادم برای هر سناریویی آماده باشند. ما به اقدام علیه ایران و وابستگانش ادامه می‌دهیم».

خبرنگار روزنامه «جروزالم پست» در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره به اینکه حملات هوایی به جنوب دمشق هنوز به پایان نرسیده، خبر داد که ارتش اسرائیل چند سامانه پدافندی «گنبد آهنین» برای استقرار در شمال فلسطین اشغالی اعزام کرده است.

بر این اساس، تمام جوخه‌های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی «از بیم پاسخ ایران،‌ سوریه یا حزب‌الله» به حالت هشدار درآمده و جنگنده‌های اسرائیلی نیز به پرواز در حریم هوایی لبنان ادامه می‌دهند.

رسانه‌های اسرائیلی نیز گزارش دادند که نتانیاهو برای برگزاری جلسه اضطراری با تمام سران دستگاه‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این رژیم، به مقر ارتش در محله «کریا» واقع در تل‌آویو رفته است.

بعد از اینکه شوی تبلیغاتی صهیونیست‌ها درباره حملات هوایی بی‌نتیجه به سوریه فروکش کرد، خبرگزاری سانا در گزارشی تاکید کرد پدافند هوایی ارتش تمام موشک‌های متخاصم را پیش از رسیدن به زمین، هدف قرار دادند.

سانا همچنین به نقل از یک منبع نظامی در ارتش سوریه نوشت: «در ساعت ۲۳:۳۰ بود که نیروهای پدافند هوایی ما اهداف متخاصمی را که از سمت جولان به سوی حومه دمشق می‌آمدند، شناسایی کرده و به صورت موثر با این تهاجم مقابله کرد».

فیلمی از شلیک پدافند هوایی ارتش سوریه که توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود