مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی درکمیسیون صنایع بررسب شد

سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در تشریح جلسه  امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا مهمان جلسه کمیسیون بودند و گزارشی از میزان درآمد‌ها و هزینه‌های حوزه مربوطه خود را ارائه کردند.

اخبار سیاسی_ او افزود: نمایندگان هم سؤالات خود را با آنان مطرح کردند و اینکه چرا سازمان تأمین اجتماعی نسبت به فروش شرکت‌های زیانده خود اقدام نمی‌کند تا هزینه‌های این سازمان کاهش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات بازنشستگان تأمین اجتماعی هم از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد و اینکه باید چاره‌اندیشی شود تا سبدی برای این قشر در نظر گرفته شود تا وضعیت آنان را بهبود بخشد،حوزه درمان هم از موضوعات مورد بحث در جلسه امروز با مدیران عامل شستا و تأمین اجتماعی بود که پیرامون گسترش چتر درمانی گفت وگو‌هایی انجام شد.

او ادامه داد:  برخی صنایع معدنی در حوزه کار این دو سازمان است که باید برای فعال سازی این‌ها اقدام ویژه‌ای صورت گیرد و در نهایت در حوزه مسائل اقتصادی کار‌هایی در این سازمان‌ها انجام شود که بر حوزه درمان سایه بیندازد و معیشت مستمری بگیران و کسانی که تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند را تقویت کند.

حسینی کیا  گفت:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد که بخش بسیاری از درآمد‌های ما به سمت پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان می‌رود و در بخش درمان هزینه سنگینی بر دوش سازمان قرار داده و هزینه آن نسبت به درآمد‌ها چندین برابر است که به چندین هزار میلیارد تومان می‌رسد.