فرود یک هواپیمای ایرانی در محل برگزاری نشست جی ۷

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک پایگاه اینترنتی رهگیری پرواز‌ها موسوم به «فلایت رادار ۲۴» گزارش داد: یک فروند هواپیمای ایرانی در محل برگزاری نشست گروه هفت در شهر بیاریتز فرانسه فرود آمده است.

اخبار سیاسی_ شهر بیاریتز فرانسه هم‌اکنون میزان نشست دوروزه سران هفت کشور صنعتی جهان -کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا و انگلیس- است. 

در همین حال، خبرنگار کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، وارد شهر بیاریتز شده و قرار است در حاشیه نشست جی ۷ دیدار‌هایی با مقامات خارجی داشته باشد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه، با انتشار توئیتی حضور ظریف در نشست گروه هفت را به دعوت وزارت خارجه فرانسه تایید کرد. موسوی اعلام کرد در این سفر با هیئت آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

ظهر امروز رسانه‌ها اعلام کردند امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مامور انتقال پیام به ایران شده است اما ساعاتی پیش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفت‌وگو درباره چنین مسئله‌ای را رد کرد. پس از این اظهارات ترامپ مکرون هم بر عهده گرفتن ماموریت مذاکرات با ایران از طرف گروه هفت را رد کرد.